torsdag 21 augusti 2014

Det värmer mitt hjärta så

Idag fick jag en bild skickad till mig från Ludvigs lärare. En bild där han i en gunga tillsammans med en tjej i klassen. Han såg så otroligt nöjd ut där han satt och jag kan inte annat än bli så varm i hjärtat när jag får en sådan bild. Jag lägger inte ut bilden här med hänsyn till den andra eleven.
Sen när Ludvig kom hem så stod det i kontaktboken att de hade haft dans på gymnastiken och då hade Ludvig varit med genom att de hade dansat med rullstolen.

Igår hade vi besök här hemma av vår före detta arbetsterapeut, när hon kom så satt Ludvig och åt så hon gick fram till honom och hälsade. Hela han stannade upp, vet inte om han hörde eller om det var hennes doft men vi kunde se ett igenkännande och ett litet leende från honom. Men det häftigaste av allt var hur vi såg hur han sträckte upp sitt huvud och vände det mot henne och började treva efter henne. Han fick känna och lukta på henne och sen var han nöjd.

Det var så länge sen vi såg att han faktiskt flyttar huvudet när han hör/luktar något, han är annars ganska passiv så detta var så stort och hela jag bara njuter och blir så varm i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar