söndag 7 september 2014

Att få tiden att räcka till

Ibland önskar jag verkligen att dygnet hade mer än tjugofyra timmar. Det känns som om jag inte hinner med.
I måndags började jag själv skolan efter ett långt skönt sommarlov. Det blev ingen mjukstart direkt utan fyra böcker som skulle läsas på kort tid, grupparbete och ca 10 uppgifter som ska bedömas under denna femton poängs kurs. Det är inget lätt ämne, pedagogik och socialpedagogik med grupparbete, enskilda arbeten och en salstenta och massor av litteratur, de fyra böckerna som jag nämnde här är bara början.
Sen är det barnens aktiviteter, Nora som ska börja på konståkning, med början på skridskoskola, hon har sin simskola och nu ska Ludvig börja bada på Hab på onsdagarna.
På grund av översvämningarna förra söndagen så har vi ingen skolskjuts för specialfordonen tog skada och kommer att vara inställda även denna vecka.

Vi hade tre intressanta personer som vi kunde tänka oss intervjua som assistenter till Ludvig, två av dem svarade på vår kundansvarigas telefonsamtal, den tredje hörde aldrig av sig. Den ena fick vi tag på och bokade in en intervju med, dagen innan skickade han ett sms att han var tvungen att boka om pga flytt, han har vi inte hört mer från. Den andra svarade inte ens i telefon och har inte ringt tillbaka så...vi står utan assistenter och tar allt själv med hjälp av morfar.
Nu har en ny ansökan gått ut så vi hoppas på lite fler svar.

Ludvigs rullstol är inte färdig än, vi fick den i maj nångång och vi fick den kompletterad i juli tror jag det var och nu hade vi en tid till den tionde september för att få till det där lilla extra så han verkligen sitter bra. Förra veckan ringde de och sa att de var tvungna att boka om för det inte fanns några tekniker på plats, nu går arbetsterapeuten på föräldraledighet men skulle återkomma när hon fått någon annan tid med någon annan.

Annars har det varit lite tandläkarbesök, besök på ortopedtekniska för prova ut nya skor och lite andra småsaker.

Imorgon är det besök hos neurologen för Ludvigs del och på torsdag har vi äntligen fått en tid till en barnläkare för fortsatt utredning med Noras mage.

Nästa vecka packar vi våra väskor och åker iväg på en familjevistelse på Ågrenska för att träffa andra familjer med någon form av leukodystrofier. Det ska bli en spännande vecka men vi får se hur det går med Ludvig, vi tar en dag i taget.

Ja jag kan inte annat än säga att jag känner mig lite stressad, hjärtat slår lite fortare än det borde även om det inte hjälper. Dygnet får inte fler timmar ändå.

Nu ska jag dyka ner i mina böcker så jag har hunnit med några sidor innan litteraturseminariet på torsdag :-)

Önskar er en skön söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Ibland orkar man och klarar av långt mer än man trodde var möjligt. Jag avundas verkligen inte din arbetsmängd men önskar att jag kunde hjälpa dig med något.
    En mamma från Skåne

    SvaraRadera