tisdag 7 april 2015

Underbart påskväder

Då var påsken över för detta året. Vi har haft alldeles underbart soligt väder under påskhelgen och det har vi utnyttjat :-).
 
Vi har hunnit med en tur till stranden och lyssnat på havets brus, vi har varit på byns olika lekplatser så Ludvig har fått klättra och gunga. Nora har fått inlines som hon har varit ute och åkt på.
 
 
På långfredagen hade vi grannarna inne på påskmiddag och på påskafton kom våra föräldrar och syskon o barnens kusiner på påskmiddag. Ludvig har varit med och varit pigg och glad. I lördags var han nog lite småirriterad men det gick över efter en stund.
Ludvig har ätit både Janssons, köttbullar och prinskorvar så även han fick smak på påskmaten. Efter maten fick han gå upp på ovanvåningen som vanligt men vi tog med honom ner när det var kaffe och det hade han inget emot. Han åt påsktårtan med god aptit, jag hade gjort en passionsfruktmoussetårta.

Under påsklovet har Ludvig haft sina aktiviteter som vanligt, han har varit och tränat på vibrationsplattan två gånger, fått massage en gång och varit och badat.
Idag är det åter till skolan för bägge barnen och även för mig.
Jag känner mig skoltrött, jag längtar efter lov och ledighet och mycket mer tid med barnen.
Det är en tung kurs vi har kvar nu fram till lovet, det handlar om olika forskningsmetoder och sen är det uppsatsskrivning men det är väl bara att ta tag i det, ingen som gör det åt mig :-).

Önskar er en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar