måndag 22 juli 2013

Fortsätter njuta av sommaren och lov

Vi fortsätter att njuta av att vi verkligen har sommar, här är varmt och soligt och jag klagar inte alls. Jag bara njuter och när jag inte orkar med solen letar jag upp skuggan. Vi åker på utflykter, anpassar dagen mest efter Ludvig men då passar Nora på att springa iväg till någon kompis.
Förra veckan tog vi ytterligare en tur till Hallongården, då fick Nora en kompis med sig. Ludvig matade getterna och busade lite med dem, sträckte fram handen med blad och när han kände att geten närmade sig drog han tillbaka handen för att sen sträcka fram den igen och så skrattade han gott.
Vi tog en tur till slottsparken för en fika men där var så extremt varmt och så mycket folk att vi valde att åka till Pildammsparken istället och åt lunch där. En tur till bokskogen med picknick har vi gjort. I lördags åkte vi ner till stranden och mötte upp farbror med sällskap och mormor&morfar var även med och farfar tittade också ner där. Idag åkte vi till Tosselilla tillsammans med Kristians kusins familj och så tog vi med morfar och morbror som extra assistenter så vi alla kunde njuta till fullo. Alla utflykter vi gör tar vi med familjen och än en gång måste jag säga, vad hade vi gjort utan dem. Oturligt nog har vår assistent varit sjuk en del men då har morfar hoppat in och täckt upp för dem timmarna. Jag tror att när en familj hamnar i kris stärks nog familjebanden, i vårt fall har de i varje fall gjort det. Tänker inte skriva så mycket mer nu utan låta er njuta av lite härliga sommarbilder och låta de beskriva hur vi har det ;-)
Som jag skrev häromdagen på facebook, livet blir inte bättre än vad vi gör det till, det gäller att ta vara på det så inte någon dag går till spillo :-).

 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Det syns verkligen att Ludvig njuter. Vilken tur att ni har en så underbar familj som ställer upp för er, kanske inte alla förunnat.
    Ha en fortsatt fin sommar.
    Solveig

    SvaraRadera
  2. Underbara positiva bilder. Det är så sant - fånga dagen - det gäller verkligen oss alla. Ulla

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med dom föregående talarna.
    Jättefina bilder.

    SvaraRadera