tisdag 16 juli 2013

Gårdagens utflykt

Igår packade vi in morfar, morbror och så vår familj i bilen och körde över till Danmark och Bakken för karusellåkning och picknick. Innan vi skulle åka berättade vi för Ludvig vad vi skulle göra och att han behövde gå på toaletten innan vi satte oss i bilen och utan minsta protest kissade han, det ni :-)

Bakken är mysigt och fint men vi kommer inte att välja det stället fler gånger. Det var allt annat än handikappvänligt, trappor upp till de flesta karusellerna och många alldeles för fartfyllda för att Ludvigs nacke o rygg skulle klara dem. Han åkte några stycken men sen visade han klart o tydligt att han inte ville mer, han satt hellre i sin rullstol och blev riktigt glad när vi satte oss i bilen för att åka hem igen. Vi hoppas att vi inte har skrämt honom så mycket att han inte vill åka karuseller mer efter gårdagens bergodalbana.

Nora var sådär nöjd eftersom hon inte fick åkt så många karuseller hon heller men jag tror Bakken är för lite större barn när det gäller karusellerna. Hon var glad över sin nappklubba och det hon vann på lotterierna :-)

Idag blev det ingen utflykt, idag har vi haft besök från assistansbolaget och gått igenom allt från anställningar, arbetsmiljö, regler o annat som gäller vid anställning som personlig assistent. Jag säger det igen, vi har ett fantastiskt bolag som har hjälpt oss enormt mycket och vår kundansvarige sa att de var nöjda med oss som kunder, vi sköter oss :-)
Till hösten ska vi se om vi ska anställa en person till som kan täcka upp för lite timmar så jag, Kristian och morfar kan jobba lite mindre, som det ser ut nu så ligger vi på max antalet arbetstimmar som vi får (inte morfar riktigt men vi kan ju inte slita ut honom helt ;-) ) men så fort det är lov eller lediga dagar så blir det genast väldigt många timmar att täcka upp för eftersom Ludvig har assistansbehov i stort sett alla dygnets vakna timmar.

Imorgon får vi se vad vi ska hitta på, beror lite på vädret.
Ska bara säga också att jag inte klarade mig från familjens bakterier denna gången, i lördags var jag på vårdcentralen och fick antibiotika och det är inte lätt för min hjärna att förstå det här med att inte gå på 110 % men jag har gått på lite sparlåga i varje fall och känner mig betydligt bättre än förra veckan.

1 kommentar:

  1. Krya på dig kram så du blir frisk fort så du kan njuta av solen och värmen med din familj.
    Synd att utflykten inte var helt ok men som en del säger; ni hade iaf tur med vädret.
    Bättre tripp nästa gång.

    SvaraRadera