tisdag 9 juli 2013

Röda halsar, onda öron o feber

Vad mer kan man önska sig dessa underbart varma sommardagar? Ludvig har haft feber i två dygn nu, inte hög men dock feber. Han spottar mer än vanligt och "låter" lite hes så idag tog de sig en titt på honom på barnkliniken. Ingen infektion men röd på ena sidan i halsen så de tog en odling på honom.

Igår kväll när jag bar in Nora i sin säng efter att hon somnat i vår så kändes hon som en kamin så då tog jag tempen på henne och mycket riktigt så var det feber på henne. I morse när hon vaknade så sa hon att det gjorde ont i örat och halsen och under dagen har febern stigit. Ringde till örondoktorn som hon har sagt att vi ska göra eftersom Nora så ofta får öroninflammation så på torsdag ska vi dit och kolla om det är ytterligare en inflammation.

Kristian hade en tid till vårdcentralen med sitt öra eftersom hans lock inte har släppt trots en penicillinkur under midsommarhelgen pga öroninflammation. Gissa vad, han hade fortfarande sin inflammation kvar så nu blir det ännu en antibiotika kur för hans del. Så frågan är om det är hans virus som smittar barnen?

Ja vad mer kan vi önska oss denna sommar :-). Ser det positiva i hela situationen, det är ännu inte tid för oss att åka på semester så vi satsar på att vara helt friska tills det är dags att åka. 

6 kommentarer:

  1. Hoppas att alla snart är bättre och att du klarar dig Madde! Det är inte roligt att vara sjuk när det är fint väder...

    Kram från Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu börjar vi alla bli bättre och tyvärr klarade inte jag mig denna gång. I lördags fick jag ge med mig och åka till vårdcentralen och få antibiotika men nu så :-)

      Kram

      Radera
  2. Ni upprätthåller hela apotekets budget.
    Stackare. Kunde det inte räcka med allt trist ni redan har.
    Hoppas ni snart är friska alla fyra
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är väl kända på apoteket :-), det händer att de kommer fram när jag kommer in och berättar att Ludvigs medicinbeställning är klar. Nu är vi på benen igen och hoppas att vi håller oss så här resten av sommaren.

      Kram

      Radera
  3. Ja ni underhåller svenska apotek o vi det på Kreta!
    Vi var där 1 vecka och givetvis så blev mina döttrar sjuka.
    Håller tummarna att det går fort över. Kram på er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det inte var något allvarligt med dina döttrar när ni var iväg på semestern och att ni hann njuta av Kreta trots allt.
      Nu börjar vi alla komma på benen igen och hoppas vi håller oss här resten av sommaren.

      Kram

      Radera