måndag 23 september 2013

Liten uppdatering om lite av varje

Allt flyter på här hemma, vi håller på att riva någon vägg, sätta upp en vägg, riva lite panel och byta matbord till Ludvig.
Förra veckan tog vi bort väggen mellan kök o vardagsrum för att ta bort bekymret vi har varje gång vi har gäster, att byta bord för Ludvigs del. Han klarar ju bara att sitta vid köksbordet men nu har vi bara matrumsbordet kvar och det tog några gånger innan han vande sig, nu protesterar han bara väldigt lite så det kommer att bli bra om några dagar.
I helgen har Ludvig druckit en festis med sugrör, det var länge sen det fungerade men i fredags gjorde det, han har ätit lite lördagsgodis, suttit vid ett bord han inte är van vid och sist men absolut inte minst, han tog sina tabletter med mig igår när det bara var han och jag hemma. Annars är det bara Kristian och assistenten han tar dem med, de har samma frisyrer om det nu är det som ger honom tryggheten :-)

När det kommer till skolan så är jag nu inne på fjärde veckan. Det är så intressant men det går i ett rasande tempo o snart ska första hemtentan lämnas in och jag vet inte riktigt hur man skriver. Det är ändå över tjugo år sen jag satt i skolbänken, har aldrig skrivit en uppsats så det är verkligen en utmaning för mig. Jag är fruktansvärt trött i huvudet och det känns som om min hjärna går på högvarv dygnet runt. Inte hjälper det att jag har så ont i ett knä och har haft det en lång tid nu men trott att det skulle gå över av sig själv. Det har gått så långt att jag vaknar på nätterna av smärtan och hur lätt är det att komma till vården? De tyckte jag skulle gå till en sjukgymnast och där var jag förra veckan och fick övningar för att träna upp knät men idag ringde jag igen, kan inte fortsätta såhär och första tiden de har är i mitten av oktober. Varje böjning av knäet gör så ont att jag vill gråta och då har jag väldigt hög smärtgräns. Ingen fara så länge jag går eller står men så fort jag ska böja det efter haft det utsträckt eller sträcka ut det efter att ha suttit, då gör det så ont att det kommer en svordomsramsa.
Ska inte klaga, det finns de som har det värre :-)

Önskar er alla en fin vecka!

1 kommentar:

  1. Att börja plugga igen på "gamla" dar är inte lätt. Det tar tid innan man har kommit in i dom rutinerna, kämpa på jag vet att du kommer klara av även detta!
    Blir så glad och varm i hjärtat att få höra att det går bra med Ludvig.
    Ang ditt knä; Har du provat med Voltarensalva? Sen finns det ett speciellt knäskydd som man kan köpa för att underlätta knäet. Det kostar en del men kan vara väl värda pengar om det fungerar. Varm vetekudde på knäet kan lindra.
    Kram

    SvaraRadera