måndag 2 september 2013

Student

Idag tog jag ytterligare ett steg, påbörjade ett nytt kapitel i livet. Idag började jag en helt ny treårig högskoleutbildning. Den startade förra hösten så vi är andra kullen av den, Socialpedagogiskt arbete inom funktionshinderområdet. 
Tror bara att den finns här på Malmö Högskola och jag tycker det ska bli riktigt spännande samtidigt som det känns nervöst.
Tänker mycket på hur jag ska hinna med allt, tänk om det blir en jobbig höst o vinter som tidigare med Ludvig, hur ska jag kunna fokusera på studierna då? Försummar jag familjen, främst då Ludvig som börjar plugga? Fast mest ser jag framemot det, ska bli riktigt kul att få läsa något som verkligen berör mig och som jag skulle vilja vara med att förändra. Jag tar en dag i taget och sen får allt lösa sig efterhand :-)

5 kommentarer:

  1. Spännande Madde! Jag tror inte familjen blir lidande. Och skulle det inte gå, får du väl ta ett uppehåll. Bra att du provar. Och tänk vad duktig du kommer att bli inom det området, du som inte bara har fakta utan också hela det känslomässiga i bagaget. Dem som du får jobba med en dag kommer att få en underbar kontakt i dig. All lycka till!! Ser fram emot att höra om det här på bloggen!

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  2. Så spännande Madde, jag tycker att du gör helt rätt :-). Ska bil intressant att höra mer om utbildningen tycker jag. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du gör rätt. Ni är ju dessutom två föräldrar! Det är viktigt att ha något eget att fokusera på. Och med dina erfarenheter i bagaget så kan du säkert göra skillnad om du väljer att ägna dig åt detta! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Du gör HELT rätt!
    kan vara bra för dig att få fokusera på ngt annat också. Skulle det visa sig att det inte fungerar så kan du ju ta studieuppehåll. Håller tummarna att det kommer fungera för er alla.

    SvaraRadera