lördag 9 november 2013

15 Högskolepoäng klara

I fredags var det sista dagen att lämna in vårt enskilda arbete och i onsdags hade vi redovisning på vårt grupparbete. På vårt grupparbete fick vi två källor att ändra men annars var vi godkända, i fredags lämnade vi in vår komplettering så nu är vi godkända på den delen. Den enskilda biten får vi vänta ett par veckor innan vi får besked om vi klarat det eller inte. Jag känner ingen jättestor oro över den, skulle önska mig ett VG men jag blir glad vid bara ett G :-)

Så nu har jag, om jag klarar inlämningsuppgiften gjort 15 högskolepoäng och det känns riktigt gött. Första delen handlade om psykiska och fysiska funktionsnedsättningar och den andra handlade om de sociala konsekvenserna och delaktigheten vid funktionsnedsättningar. Jag tycker fortfarande att utbildningen är så givande och att det är något jag verkligen vill arbeta med. Gruppen jag har jobbat med nu har varit fantastisk och vi drar åt samma mål, tyvärr så byter vi grupp nu till nästa kurs.

Kursen som börjar på måndag handlar om lagar, regler och annat inom funktionshinderområdet. Det känns som om jag har lite om mycket med mig i den här utbildningen, så även om åren med Ludvig är och har varit jobbiga så har det gett mig enormt mycket. Ibland får man försöka vända det negativa till det positiva istället :-).

3 kommentarer:

  1. Grattis till poängen och lycka till med fortsättningen! Ulla

    SvaraRadera
  2. Du är väl en duktig tjej, Madde! Väl kämpat och njut av att ha klarat ett delmål! Kram från Karin

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till att kommit så här långt :)
    Jag tycker du är otrolig som orkar plugga och ta hand om Ludvig och din familj. Fast det kanske har blivit ditt andningshål som gör att du orkar.
    Håller tummarna att du fixar resten.

    SvaraRadera