måndag 26 november 2012

Lite småstressigt känns det allt

Jag älskar verkligen december, det är den mysigaste månaden på hela året då man får sätta fram ljusstakar o allt annat julmys. Igår regnade det här hela dagen, det blev inte ljust på hela dagen så inga fönster blev putsade annars var tanken att jag skulle smygstarta adventspyntningen :-)

Det är fem veckor kvar till jul och idag har jag faktiskt både putsat fönster och satt upp ljusstakarna för veckorna fram till jul är fullbokade och jag börjar faktiskt känna mig lite stressad.

Denna vecka är det idag ett möte om beteende på Hab, imorgon är det ett möte på dagis och på kvällen är det dansuppvisning/avslutning, på onsdag ska jag själv till tandhygienisten och på kvällen är det pepparkaksbak på dagis och på torsdag är det neurologen med Ludvig.

Nästa vecka är det på måndagen vaccination för influensan för Ludvig, på onsdagen är det genomgång av matregistreringen med dietisten och på kvällen är det julfest på skolan, på torsdag ska jag äntligen träffa fina ALD mammor och på fredagen kommer logopeden hit för att kolla Ludvigs sväljproblem.

Veckan därpå är det på tisdagen dags för Nora att gå på sin samtalsterapi på Hab, på onsdagen ska Ludvig träffa endokrinologen och på kvällen är det julfesten på Hab, på torsdagen är det Luciatåg på dagis och på fredagen är det återbesök på öronkliniken för Nora.

Sen utöver det väntar vi på den nya rullstolen och arbetsstolen som ska komma och som vi sen ska åka för att prova så att de kan ställa in dem. Hämta de nya skorna ska oxå göras när de kommer och sen gissar jag att det hinner nog komma ett par saker till.

Så här är lite att hitta på utöver den vanliga mysiga julstressen :-). Helst ska vi hinna plocka upp lite tomtar, sen har jag lovat Nora att hon ska få baka pepparkakor med sin kompis, vi ska göra ett pepparkakshus och sen kommer ju julgodis och julbak som jag älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar