lördag 8 december 2012

Vad är lycka?

Ofta den senaste tiden så har Nora frågat mig om vad lycka är. Från början var att få äta godis, se på datorn o leka med kompisar lycka för henne. Mitt svar till henne var att få vara med familjen o slippa tjafsa så mycket med henne.
För ett tag sen var hon hemma från dagis för hon var krasslig o så satt vi o fikade, hon drack varm choklad o jag kaffe o då säger hon, detta är lycka mamma, att få sitta här med dig o dricka något varmt med dig, mitt hjärta smälte direkt <3
Förra helgen bakade vi pepparkakor o sen pysslade  vi lite på kvällen o då kom det igen, detta är lycka mamma.

Lycka för mig är att höra mina barns hjärtliga skratt o se riktig glädje i deras ansikte. Ludvig skrattar ofta men oftast är det av tvång eller för att han är speedad. Idag var vi ute o åkte pulka o få kom det hjärtliga skrattet från båda barnen o det gav mig sån energi till resten av denna lördag.

Önskar er en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

  1. Underbart! Jag håller med Nora! Lycka är de där stunderna när man är tillsammans och bara trivs!

    Vi har precis bakat lite lagom många pepparkakor och lyssnat på julmusik. *Lycka*

    Kram
    Eva

    SvaraRadera