lördag 8 juni 2013

Blir rörd, det finns människor med stora hjärtan

Som jag skrivet tidigare, Ludvig har två nallar som alltid är med honom o har varit det under hela hans resa o sen han föddes.  Det är lillenallen o hjärtils, de har varit och är hans vänner o trygghet. De har står pall under cellgifter, BMT, operationer och allt var det nu är.  Ludvig har fått en extrem ökad salivproduktion vilket innebär att nallarna är ganska ofräscha nu trots tvätt.  Jag har letat överallt efter liknande utan resultat, har tagit fram andra som liknat lillenallen men de har flugit all världens väg.

Jag skickade ett mejl till bukowskis där nallen är från för att höra om den fanns kvar i sortimentet.  De svarade snabbt att den inte fanns kvar men de skulle kolla om någon återförsäljare hade någon kvar.

Några dagar senare kom ett nytt mejl att de letat men inte hittat Hans som nallen hette men de hade två andra på lagret som liknade Ludvigs så om de fick vår adress så ville de gärna skicka dessa till honom. Jag svarade o tackade så mycket o berättade hur mycket vi uppskattade detta o hur mycket nallarna betyder för Ludvig.

Igår morse kom ett paket hem till oss med en hel hög med nallar o ett kort där det stod att de hoppades att Ludvig kunde acceptera någon av dem eller hitta någon ny vän o att alla nallar var laddade med mycket energi.

Jag blev så tagen o rörd, helt otroligt  fantastiskt gjort.  Ludvig accepterade den nalle som var mest lik o när vi tog på tröjan från gamla nallen gick det ännu bättre ♥

Om de bara visste hur mycket detta betyder för oss ♥♥♥

3 kommentarer:

  1. Kul att han gillade en av dem också! Jätterart att de skickade!

    SvaraRadera
  2. Så fint och omtänksamt, verkligen rörande :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det där med barnens allra käraste trygghet finns fortfarande kvar hos mina döttrar. Dom är 22 och 18 år och min äldsta dotters nalle Tiger är i mitt tycke SÅ ofräsch som den kan bara bli men för henne är det den allra tryggaste och käraste hon har trots sina 22 år :)
    När hon var liten så tvättade vi hennes nalle och det föll INTE i god jord. Saknade och sorgen var STOR och innan vi ÄNTLIGEN fann en liknande nalle som hon med nåder kunde acceptera så efter det har vi INTE vågat tvätta den. Så det är tur att det finns människor med stort hjärta och jag hoppas att den nya blir Ludvigs fortsatta trygghet och vän.

    SvaraRadera