söndag 27 oktober 2013

Det går på högvarv här

Tiden bara rusar iväg, det funkar bättre med Ludvigs gips, han verkar acceptera det men det är jobbigt att ha bägge benen i gips. Han åker skridskor här hemma, benen trasslar ihop sig och han är så stel. Han kanske inte själv tar sig så mycket av det men det krävs lite extra av oss.
På fredag fyller lillasyster år så här planeras kalas, barnkalas i kombination av halloween så hela klassen är bjuden. På lördagen är det vuxenkalas så det slår vi ihop med kalkonmiddagen :-)

Skolan går bra, jag har kommit i en fantastiskt bra grupp i grupparbetet. Vi alla har samma mål, är engagerade och har ett bra samarbete. Ett arbete ska vara inlämnat på torsdag men vi alla jobbade gärna lite extra för att kunna ta lite "lov" nu tillsammans med barnens höstlov. Fick även tillbaka resultatet för första hemtentan och det gick ju bra, riktigt bra till och med så jag känner mig nöjd. Det känns som jag ändå inte är helt borta i ämnet och att jag gjort ett bra val av utbildning. Hoppas bara kropp och knopp orkar tiden ut. Detta vara bara första delkursen av två i denna kurs så...det är lång väg kvar.

Nu blir det höstlov för oss, Nora ska vara på fritids några timmar om dagen för att få springa av sig. Jag ska in på en grupphandledning på skolan och sen ska jag göra klar min individuella bit som var utöver grupparbetet, fast det ska inte vara inne förrän den 7 november men jag vill gärna jobba undan så mycket jag kan för att ligga steget före. Annars är det lite Hab besök, Ludvig ska få leka med specialpedagogen. I torsdag var vi i snoozeln på Hab så Ludvig fick leka i bollhavet och mysa i vattensängen. Det var roligt att se att han kände igen sig och att verkade njuta av det.

Ha en skön söndag!

1 kommentar:

  1. Det var väl det jag visste att DU skulle klara skolan :) Grattis till digm för att du gjorde bra ifrån dig.
    Va bra att han accepterar gipsen, tråkiga är att han har problem med att få ihop det. Ett STORT grattis till Nora, håller tummarna att han får en rolig dag på sitt kalas.
    Passa på o njut nu under höstlovet med din familj så du orkar ta nya friska tag när det är dags igen med skola o allt.

    SvaraRadera