måndag 7 oktober 2013

Höstmys

Jag blev klar med min tenta i fredags och lämnade in den då och det var så skönt att veta att jag kunde tillbringa hela helgen med familjen.
I lördags körde vi iväg till Borgeby kryddgård och handlade kryddor och sen vidare till ett shoppingcenter med en Stadium Outlet där vi fick tag på vinterkläder till barnen. Vi körde hem och släppte av barnen och Kristian och sen körde jag o mamma vidare till Mobilia för fortsatt shopping så då blev det skidbyxor till bägge barnen och en jacka till mig.
På kvällen kom min bror och åt middag med oss, han har varit iväg o jobbat i Stockholm två veckor så det var ett tag sen.

Igår tog vi det lugnt hela förmiddagen och fick undan en del saker och efter lunch hade solen kommit fram så då körde vi ut en runda. Det blev till stranden och barnen kastade sten i vattnet, gick i tång och sen blev det lek på lekplatsen. Dagar som gårdagen gör att även en höstmotståndare som mig gillar denna årstid. Strålande sol och vindstilla, det var så härligt nere vid havet och bägge barnen njöt av att vara ute.
Dagen avslutades med en sillmacka till förrätt och söndagsstek, potatis, sås och brysselkål till middag. En riktigt härlig helg för oss alla.
 
 
 

1 kommentar:

  1. Vad skönt att tentan din är inne nu så du kan koppla av för en stund. Låter som ni hade en skön och trevlig helg med nära och kära. Sådana stunder ger en påfyllning.
    Det var länge sedan man gjorde stek, blev sugen men utan brysselkål.

    SvaraRadera