tisdag 7 januari 2014

Åter till vardagen

Imorgon är det åter till vardagen, idag började barnen med studiedag men imorgon så...
Det har varit ett bra jullov men vardagen är ändå den bästa, att följa rutiner och schema. Imorgon fick vi tid för att prova ut vinterskor till Ludvig men det kändes som en viktig sak att ta.

Nyårsafton gick hur bra som helst och Ludvig kom i säng vid tio-tiden. Vi kunde skjuta upp maten någon timme och Ludvig åt både varmrätt och efterrätt. Vi hade lammytterfilé och potatisgratäng och han åt med god aptit och jag bara njuter när jag ser tugga efter tugga som sväljs. Till efterrätt var det mintchokladmousse som han åt med glädje, hela sitt glas. Vi var ute och tände på tomtebloss och där kom ett litet leende från Ludvig, ett igenkännande leende.

Sen nyår har vi hunnit med en utflykt till skogen, vi har varit på Ikea och fixat lite småsaker och idag tog vi en tur till Vellingeblomman. Små utflykter varje dag för att det ska hända något här hemma. Ludvigs nya assistent har varit här och jobbat två dagar och det fungerar helt okej. Tar lite tid för Ludvig att acceptera någon ny och tyvärr har hon inte samma frisyr som pappa i huset :-). Så nu har pappan här bestämt sig för att låta håret växa eftersom vi andra inte är villiga att skaffa samma snagg som honom.

Jag har mycket funderingar i mitt huvud som jag ska försöka få ner här så småningom men just nu måste jag lägga fokus på en tenta som ska in preliminärt imorgon och som sen ska vara färdig den 17 januari.

Ska även bli bättre på att få in lite foto här på bloggen, kanske några fler inlägg än föregående år men jag lovar inget :-)

Ha en skön vecka!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att höra att det går bra med er alla :)
    Ja det vore roligt med lite fler bilder här, så det får du gärna göra.
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  2. Ni är en så gullig familj! Tycker det var roligt att läsa att pappan ska låta håret växa :) Ni gör allt för er familj och det är ju så det ska vara!
    Många hälsningar från Marie i Gbg

    SvaraRadera