fredag 14 november 2014

Saffransskorpor

Jag börjar längta till julstöket, att få göra julkakor och julgodis. Så jag började så nätt häromdagen, då gjorde jag saffransskorpor. Efter Ludvigs mat så fick han lukta på en skorpa och gissa vad...han tog den och åt den. Han satt med sin skorpa i ena handen och knäckebrödet i andra :-)

Igår så när Ludvig åt kvällsmaten så när han fick sitt knäckebröd i handen så letade han efter något, han kände och luktade på sin choklad men det var inte det han ville ha. Då kom jag på att det kanske var en skorpa han letade efter och mycket riktigt, när han fick skorpan i sin hand så blev han nöjd. Han åt skorpan med glädje och sen tog han resten av sina saker.

Idag när han kom hem från skolan så ville han inte sätta sig o äta sin lunch utan han kröp upp med sitt bolltäcke. Eftersom han måste ha sina tabletter så är lunchen ganska viktig annars får vi ge dem i knappen. Jag kröp ner till honom och hade en skorpa i handen som han fick känna o lukta på. Gissa vad...han ville resa sig och sätta sig o äta lunch.
Detsamma gällde nu vid kvällsmaten, när maten var uppäten och han fick sitt knäckebröd så letade han efter något och det var inte chokladen utan det var skorpan.
Så nu gäller det att här alltid finns saffransskorpor hemma :-) men vad gör man inte för sina små troll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar