onsdag 17 december 2014

Var är julstämningen

Jag vet inte om det beror på vädret, de sjuka barnen eller om det är för att jag har mycket i skolan men jag hittar inte julstämningen riktigt. Vi har tagit in en gran och klätt den, pepparkakshus är bakat och igår försökte jag ta fram stämningen genom att värma glögg och koka smörkola.
Jag gjorde en omgång mjölkfri smörkola och den blev verkligen uppskattad av Nora. Trodde inte att det skulle gå att göra men det funkade bra med havregrädde och mjölkfritt smör.

Bägge barnen är fortfarande hemma, Nora har sin öroninflammation och är konstig i sin mage, magen kan handla om att hon fått mjölk i sig eller att förkylningen har satt sig där, ingen som vet. Ludvig har sitt med huden kring knappen men vi tror det är något annat också, han tar väldigt mycket på sitt huvud, han har svårt att ta sina tabletter och tar han inte dem så kommer han ju inte vidare till maten och så vidare. Han har mycket mer tvång än vanligt så ja det är en ganska jobbig period för tillfället.

Jag har två dagar kvar i skolan innan juluppehållet men under uppehållet har jag ett individuellt arbete som ska göras samt ett grupparbete så helt ledigt blir det inte.

Önskar er läsare som är kvar en riktigt skön dag!

1 kommentar:

  1. Jag har följt din blogg rätt länge även om jag inte kommenterat så mycket och beundrar så mycket allt ni gör för era barn i en riktigt tuff situation. Julstämning kommer ju tyvärr inte på beställning! Ibland är det svårt att hitta den. Men den kan dyka upp när man minst anar det: av en sång, en doft, ett minne eller av snöflingor (som här hos mig). Hoppas den dyker upp även hos er och att ni får en riktigt fin jul! Ulla

    SvaraRadera