torsdag 28 juni 2012

Lite av varje

Först vill jag tacka för all support som förra inlägget gav. Jag har fortfarande inte hört något från tivolit dit jag mejlade. Avvaktar ett par dagar till och sen tänkte jag gå vidare till diskrimíneringsombudsmannen för själv tycker jag att det är på gränsen till diskriminering.

Förra veckan var vi hos endokrinologläkaren för Ludvigs kortisonbrist, dit går vi två gånger om året för kontroll och är det något in emellan kan vi alltid höra av oss. Ludvig mättes och vägdes och hjälp vad lång han har blivit, 123 cm lång och nästan 23 kg tung, han tar sig och läkaren var nöjd. Det roliga var att Ludvig oxå verkade nöjd där han satt i sin rullstol och körde omkring i rummet och rätt som det var hade han snurrat runt och hittat doktorns stetoskop som han började känna på. Det läkaren inte var så nöjd med var Ludvigs D vitamin nivå och han sa att det kan vara svårt att få upp värdet med bara en tablett om dagen så vi fick lämna nya prover och idag var vi hos doktorns sköterska för att få undervisning om hur vi kan ge en cortisonspruta vid behov och då tog hon fram provsvaren och gissa om vi blev förvånade när hans värde hade höjts från 42 till 89 och det ska vara över 75. Duktiga kille som alltid tar sina tabletter <3

Förra onsdagen var vi på habiliteringens sommarfest som anordnas av Lions. Ludvig satt mest och skrattade i sin rullstol, lyssnade på musiken som spelades men Nora tyckte det var mysigt att få fika, äta glass, fiskedammen, lyssna på musiken, bli ansiktsmålad osv. Det var mycket mindre folk där detta året än vad det har varit andra tyckte jag. Vet inte om det stämmer men det kändes så. Jag tycker de gör ett fantastiskt arbete för våra barn som är på Hab och barnkliniken.

Denna vecka har Ludvig varit några timmar med avlösaren, varit lite med mormor&morfar, varit på Hab med specialpedagogen och imorgon är det bästa dagen på länge...då ska den gröna klumpfoten av. Tänk så snabbt sex veckor har gått, vi som var så oroliga.
Imorgon börjar Kristian sin semester så fem veckor ska vi alla vara hemma nu. Hoppas på lite bättre väder så barnen kan få bada lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar