söndag 2 september 2012

Då är de iväg

Idag kom den stora dagen för Nora, det var äntligen dags att få sätta sig på planet och åka till Turkiet med mormor&morfar.
Jag tog upp henne 3,40 imorse, jag lovar att jag inte behövde kalla mer än en gång, hon studsade upp ur sängen och gjorde sig färdig på en gång (tänk om det kunde vara så varje morgon)

Jag körde dem till flygplatsen och vid 11 tiden fick jag ett sms från mamma att de väntade på bussen som skulle ta dem till hotellet. Nora längtade till poolen, där var nämligen 35 grader varmt. Om jag då själv tittar ut och ser höstrusket så längtar jag också till ett land med 35 grader och ett 10 000 kvm stort poolområde.

Jag tror Nora behöver denna resan och hon kommer att njuta till fullo med egen uppmärksamhet från både mormor&morfar. Sista tiden har varit jobbig för oss alla (kommer ett eget inlägg när jag får energi att skriva) och mest jobbigt för Nora som börjar ställa frågor och har en massa funderingar kring Ludvig och hans sjukdom. Varför är det bara han som får bråka, varför får han alltid äta sötsaker, varför får han bada på Hab, varför si och varför så.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt av dina föräldrar att bjuda Nora på den lyxen - att vara få vara i centrum och vara just den lilla tjej hon är! Inte fel med bad och sol heller :-) Undrar vad Ludvig tänker när hon inte är där?

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  2. Hoppas så att Nora får njuta av semestern och bara få vara Nora, göra det hon vill och tycker om. Det är nog inte så lätt att vara syskon till ett svårt sjukt barn.

    SvaraRadera