torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag

Idag är det ju kanelbullens dag, inte för att jag vet varför man har kommit på den. Kanske för att man ska känna att det är okej att äta en kanelbulle utan att få dåligt samvete :-)

I varje fall fick jag önskemål om att jag skulle baka o vad gör man inte för familjen, 80 kanelbullar ligger här nu i köket.
Ni skulle ha sett Ludvigs näsa, hur den gick när han kom inom dörren, det luktade säkert gott. Får se om han tycker de är lika goda att äta.

Önskar er alla en trevlig kanelbullens dag :-)

4 kommentarer:

  1. Vilken glupsk familj du verkar ha :-) Jag önskar att jag hade bakat också! Men jag blev bjuden på en på jobbet.

    Kul att ses som hastigast i helgen!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är de glupska här hemma :-), jag tycker det är lika bra att göra dubbel sats o stoppa i frysen när jag ändå bakar, det tar ju lite tid för jäsning så då är det lika bra.
      Ja det var kul att ses, hade varit kul om ni vill komma ut en dag o hälsa på.

      Kram

      Radera
  2. Hej, jag har mer eller mindre ramlat in på din hemsida och har snart läst mig igenom hela din familjs resa. Vilken fin familj ni är. Inspirerande. Så mycket kraft och kärlek det finns hos er. Om det var allt som behövdes skulle ludvig redan vara återställd. På bilderna ser han så go ut, en riktigt fin kille. Och lilla syster är fin hon med. Jag har läst att man behandlar personer med allvarlig torettssyndrom ( toretts medför också tvång) som inte svarat tillräckligt på annan behandling, med magnetisk stimulering av hjärnan. Kanske skulle det hjälpa Ludvig? Jag är dock inte alls insatt inom sjukvård så detta är bara en tanke jag fick och kastar ur mig utan att riktigt tänkt igenom det. Hoppas att ni får nya verktyg och stöd i pilotstudien, om inte annat kommer ni snart att kunna hålla egna kurser utifrån den erfarenhet och kunskap ni har skaffat er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul att du har hittat bloggen och roligt att du lämnar en kommentar, det gillar jag.
      Ska höra med habilitering o läkare nästa gång vi ses, lät intressant om magnetisk stimulering.
      Alla förslag är välkomna och ju mindre mediciner desto bättre, finns alltid så många biverkningar på mediciner.

      Radera