lördag 15 oktober 2011

Det kom ett mejl förra veckan

Jag är glad att jag har skrivit ut min mejl här på bloggen. Ibland dyker det upp ett mejl där från personer som läser. Det fanns ett syfte med bloggen, att kunna finnas här för andra med liknande och samma elaka sjuka som vi har. Jag är glad att jag började skriva.

Förra veckan kom det ett som gjorde mig så ledsen, från en vän till en familj där sonen drabbats av ALD. Just nu går mina tankar mycket till denna familj, jag vet att de har fått tid till en BMT och att pojken har de bästa förutsättningar man kan ha men bara vetskapen om vad de har framför sig, usch det gör mig så ledsen.
Pojkens bror matchade så det är han som kommer att donera benmärg och hans score på hjärnan var bra mycket bättre än Ludvigs så det känns bra.

Vi väntar med öppnar armar på er <3, vi håller alla våra tummar att allt går så smidigt som det kan och snart kan vi räkna till fyra hjältar som lurat ALD:n.

3 kommentarer:

  1. Åh, ett sånt mail som man verkligen inte vill få... Men det är tur att ni eller vi har varandra <3
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, fy vad jobbigt för familjen i fråga, men sicken tur i oturen att de kan vända sig till er med råd och frågor. Det kan jag tänka mig gör gott åt dem. Ska hålla mina tummar att det går bra för grabben!

    SvaraRadera
  3. Usch, man tar verkligen illa vid sig när barn drabbas av nåt sånt här! Som du skrev: vi hoppas på att 3 snart blir 4 och att han kanske slipper en del av det Ludvig drabbats av! Det verkar ju ha gått "smidigare" för Max t ex!
    Njut av solen även idag!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera