tisdag 22 januari 2013

Snabb uppdatering

Sitter o väntar på Nora som är på samtalsterapi på Hab.
Har fått tag i Ludvigs läkare o nu ska de försöka skynda på med knappen. Imorgon ska vi träffa sjukgymnast o ortoped o då ska de kolla lite om stelheten har ökat o om Ludvig börjar tappa lite av sin känsel.
Det tar fortfarande tre till sex timmar för en måltid vilket gör att han missar två måltider per dygn o kaloriintaget är katastrofalt o vätskan är ännu sämre.
Pratade med kuratorn precis o hon hade tryckt på läkaren att om de inte hittar en akut tid så måste Ludvig läggas in och det har väl varit vår tanke.
Jag som är så emot att bli inlagd så känner jag själv att detta är nödvändigt för honom.

Återkommer när vi vet mer, ville bara uppdatera er som läser här o som inte följer mig på facebook.

1 kommentar:

  1. Känner dig inte, men har följt din blogg ett bra tag. Er situation är helt oacceptabel, ni får ju inte alls den hjälp som ni behöver. Jag håller tummarna för att ni ska kunna få en knapp så er fina Ludvig kan få i sig näring. Hoppas att ni då kan se lite bättring istället för försämring. Sänder mina varmaste tankar och önskar er styrka!
    Tänk vilken tur att Ludvig och Nora har er som föräldrar, ni gör ju ett fantastiskt arbete!

    Kram Åsa

    SvaraRadera