fredag 25 januari 2013

Tankeöverföring

Häromkvällen la jag mig hos Ludvig för han var så arg eftersom han har fått gå o lägga sig utan kvällsmat. Jag pratade med honom om när han gick på äpplets förskola o när han var ute o plockade nypon med Susanne o att kyrkklockorna började ringa. Han låg helt stilla o lyssnade och accepterade att jag låg hos honom o klappade honom på ryggen. Pratade om att Ludvig o Liselotte gick o hämtade posten o att han o Mats gjorde Ludvig böcker :-). Jag frågade Ludvig om vi skulle åka till äpplet o kyrkan o tända ljus för alla vi misst. Ludvig bara låg helt stilla o jag tolkade tystnaden som att han gillade det jag sa.
Det konstigaste nu är att idag kom det ett blomsterbud till Ludvig och gissa vem det var från, jo alldeles rätt, från personalen från äpplets förskola. På kortet stod, Till vår "lille" Ludvig som alltid finns i våra hjärtan. Kramar från Liselott, Lollo, Paula, Susanne och Mats. Vet ni, ni finns i våra hjärtan oxå, kommer alltid att göra det, saknar er så mycket.
Är det tankeöverföring eller något, kände ni att vi pratade om er?

1 kommentar: