tisdag 12 juli 2011

Dålig på att uppdatera

Dagarna bara rinner förbi och jag inser att jag blir sämre o sämre på att uppdatera bloggen och när jag väl satte mig ner för att skriva igår då gick det inte att komma in och skriva.
Här kommer i varje fall en uppdatering :-)

I fredags kom avlösaren och tog med Ludvig till Folkets Park, tyvärr så var karusellerna stängda och för övrigt så var han mest negativ till det mesta de skulle göra. De testade även att gå till McDonalds för att äta men då satte han sig bara på tvären o sa, äta hemma. Det var bara till att ta maten med sig hem och där åt han med glädje.

I lördags fixade vi till lite saker här på förmiddagen och sen åkte vi till köpcentrat för att fixa till Ludvigs glasögon och då hade vi lovat barnen glass. Vi köpte glass och till vår förvåning så åt Ludvig den, i varje fall tre skedar och sen började han säga att han skulle äta mat. Vad gör man då??? Det var bara att packa ihop sig och gå bort till McDonalds så han fick sin mat och vad tror ni??? Jodå, han åt upp alltihop.
På kvällen kom mormor&morfar och morbror hit och grillade och njöt av det fina vädret.

I söndags var det dags för kalas för Noras del, hennes bästis från dagis fyllde år. Nora var helt uppspelt hela förmiddagen innan hon kom iväg. Hon var superglad även när vi gick hem, så nöjd med kalaset.

Igår kom en väninna från jobb och fikade och hämtade sina tupperwaresaker som hon hade beställt. Vi passade på att gå en runda i byn. Det är så skönt att vara ute och gå och det är så skönt att prata med någon om annat än bara Ludvig. Tack snälla söta för ditt besök. Sen var vi iväg och kollade på en takbox. inser att även om vi har en stor bil så får man aldrig för mycket plats och med tanke på att vi ev kommer att ta med både rullstol och rollator på semestern så hade det varit bra med lite extra utrymme.

Idag var Nora hos tandläkaren på morgonen och sen efter lunch så har hon haft bästisen Frida på besök här hemma. De badade, busade, lekte, åt mellanmål, busade, badade, lekte, åt glass och bara hade det så underbart skönt och roligt tillsammans. Medan de lekte så var Ludvig och Kristian på ögonkliniken och kollade Ludvigs ögon. De droppade hans ögon för att se om det var några förändringar men tyvärr så säger de att de inte kan göra mer än så här. Det var vi fullt medvetna om och vi förvånades över att de kallade honom. Han reagerade i varje fall på ljuset när de lyste med ficklampan i hans ögon när de var droppade.
Medan dropparna verkade så gick de ut för att se om Kristian kunde få Ludvig till att äta en glass men se det ville han inte. Det räckte att Kristian frågade om de skulle köpa en glass, han fick ett snabbt, nää.

Eftersom jag är så dålig på att uppdatera här så, har ni några önskemål om vad jag ska skriva om eller om ni har frågor så skriv gärna en rad till mig.
Kanske det ändras när vädret ändras, just nu har jag fullt upp med att ta vara på solljuset :-)

Ha en skön vecka!

1 kommentar:

  1. Hej Madde! Tack för din uppdatering. Jag skulle precis skriva och be dig berätta lite och så hade du till min stora glädje gjort det. Tankeöverföring???
    Jag har funderat mycket kring Ludvigs beteende. Min teori är att han är så beroende av sina rutiner och vanliga miljö att allt utanför gör honom orolig och detta i sin tur medför hans matvägran, utbrott och labila humör.
    Hans lilla värld har ju blivit totalt upp och nervänd. Kanske han bara behöver mer tid att anpassa sig till sin nya (och förmodligen skrämmande situation). Du ska se att det blir bättre. Men fram tills dess är det otroligt viktigt att du kan få lov att bara tänka på dig själv. Då kan du få ny styrka och orka ta itu med vardagen på nytt. Kramar till er alla fyra.
    Marianne

    SvaraRadera