fredag 1 juli 2011

Då var ännu en vecka avklarad

Idag är det fredag igen och vi har gått in en ny månad. Jag undrar så var tiden tar vägen, jag hänger inte riktigt med.
Idag var Kristian ledig för att jag skulle in till stan och uträtta ett ärende men vad tror ni händer då, jo då är där stängt och man är välkommen tillbaks på måndag. Jag passade på att gå en sväng i stan och bara njuta av tystnaden och lugnet över att vara barnfri.

Denna veckan har varit ganska dryg, jag har sällan huvudvärk men tyvärr så har hela veckan varit en vecka med molande värk. Jag börjar känna mig trött och sliten, har väldigt litet tålamod, klarar fram till efter lunch men sen känns det som om jag kan däcka när som. Ingen behaglig känsla, jag vill orka, jag vill ha tålamod med barnen och jag vill ha  min energi. Jag hoppas bara att det är de månatliga kvinnliga hormonerna som spelar mig ett spratt och att jag snart är mig själv igen.

I onsdags var vi hos specialpedagogen och efter ca halva tiden så sa Ludvig bollhavet och E blev lika förvånad som mig. Hon tyckte nästan att hon kunde känna att han hade något typ av tidsuppfattning för det stämmer så bra, efter halva tiden brukar vi gå till bollhavet. Om det bara var en slump eller om han faktiskt har tidsuppfattning det är det ingen som kan svara på.
På kvällen hade jag tupperwareparty, det var evigheter sen sist och det är alltid trevligt att få se nyheterna och hon som höll i den var jättebra och trevlig. Det som jag ändå tycker är trevligast är att man får en anledning till att bjuda hem trevliga personer för en fika och lite trevligt prat.

Igår var vi på ortopeden och hämtade Ludvigs nya skor. tror att de kommer att bli jättebra när det blir lite kyligare. En högre sko med lite stabilare kanter, ska ta foto på dem en dag. De var rikigt fina och Kristians kommentar var, sådana skulle jag oxå kunna tänka mig :-) Därefter kom avlösaren och lekte med Ludvig och jag passade på att ta en fika i trädgården med Bella och Lucas mamma Marie. Alltid mysigt med ett avbrott i vardagen.

På söndag ska vi träna Ludvigs sociala sida, att åka bort och fika och äta. Vi ska köra upp till Småland där Kristians kusin Annelie bor med sin familj. Ska bli så spännande att se hur det ska fungera men jag hoppas att det kommer att gå bra. Måste börja ligga i hårdträning nu inför semestern, först åker vi till Astrid Lindgrens Värld (favorit i repris som vi hoppas blir bättre i år) och sen kör vi direkt därifrån till Öland. Innan det är dags att åka iväg måste vi ha fått Ludvig till att börja äta och dricka på andra ställen än hemma så...

Ha en riktigt skön helg alla!

1 kommentar:

  1. Lycka till med träningen! Själv håller jag på att vänja av Winston blöja på dagtid och allt sånt kräver lite tålamod, men det går till slut! Det gör det säkert med Ludvig också! Om inget annat så kommer han ju bli hungrig förr eller senare när ni är borta och då äter han säkert oavsett var det är! Fattade inte riktigt om det är imorgon ni ska åka iväg eller om det är nästa helg, men är det nu så önskar jag er en riktigt skön semester! Hoppas alla förhoppningar blir infriade och att du kan koppla av lite! Miljöombyte brukar göra gott!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera