torsdag 15 december 2011

Det finns personer med stora hjärtan....

Idag medan jag var och bakade julkakor med mamma så hade en granne på gatan varit inne hos oss och jag skulle gå in till henne när jag kom hem.

Marianne hade varit hos sjukgymnasten idag och som hon sa, de pratar alltid allmänt om olika saker och idag hade Marianne berättat om oss och vår livssituation och hur vi kämpar. Vet ni vad han gjorde då? Han sa att vi var värda träningskort hos dem och frågade vad vi hette så han kunde skriva ut kort till oss. Det var inte vilka kort som helst utan vars ett årskort. Hur kan det vara möjligt, hur kan någon vara så generös och som inte känner oss eller vet vem vi är, helt otroligt. Vi kan inte mer än tacka Ala Rehab Gym för denna fina gest och stort tack till dig Marianne som måste ha pratat väl om oss.

Nu finns det inga ursäkter längre utan nu måste vi börja träna efter årsskiftet :-)

3 kommentarer:

  1. Ja, det var verkligen en fin gest av Carsten.

    Då ses vi väl på gymmet på det nya året ;)
    Nej visst, du är morgonmänniska till skillnad på mig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Er historia berör människor. Visst är det fantastiskt när "främlingar" sträcker ut en hand och gör något oväntat? Träningen kan ju bli en bra anledning att komma hemifrån och tänka på annat en stund.

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  3. WOW! Visst finns det anledning att bli rörd över folks goda hjärtan ibland! Ofta känner jag att man ger och ger utan att få något tillbaka, men så plötsligt kommer det nåt från helt oväntat håll! Min bror tränar där och tycker det är bra även om det inte är det mest avancerade gymmet! Det ligger bra till! Det är ni värda flera gånger om!
    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera