söndag 8 april 2012

Ludvigs kompis

Idag tog vi en tur ut för att handla ett nytt tvättställ o sen körde vi hem till farmor& farfar medan Nora var pigg efter alvedon.

Deras hund Dino är så otroligt snäll o tålmodig med Ludvig, han märker nog att Ludvig inte är som alla andra barn utan låter Ludvig känna, dra o göra nästan vad han vill. Idag fick Ludvig tag på Dinos leksaksråtta o tryckte den på nosen på honom eller så kastade han iväg den. Det var flera gånger som han petade den stackars hunden i ögonen o drog honom i håret men han var så snäll o gick tillbaka till Ludvig igen <3

4 kommentarer:

  1. Med risk för att såra måste jag ändå skriva; Åh, stackars lilla hund. Det är inte roligt att bli petad i ögonen.
    Förlåt Madde, men djur är så viktiga för mig och ligger mig så varmt om hjärtat.
    Jag förstår att Ludvig inte menar något illa, men ändå ...
    Många hundar är så snälla och tålmodiga att de tillåter i princip allt. Vår lille Olle är ett sådant exempel.
    Kan man inte vända rumpan mot istället?
    Än en gång förlåt, men jag kunde inte låta bli att kommentera.
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne, jag lovar att Dino går sin väg när han inte vill mer o han vänder sig om när Ludvig är för närgången. Det är bara så roligt att se vilken skillnad Dino gör med barnen, att han är så mer tålmodig med Ludvig än de andra. Vi sitter alltid med o ser så att han inte skadar Dino.

      Radera
    2. Det låter bra Madde. Jag vet att jag är hopplös när det gäller djur. Olle hade säkert stått kvar oavsett behandling.
      Ursäkta min fjompighet Madde.
      Hoppas det ändå kan bli en Cosmopolitan.
      Kram
      Marianne

      Radera
    3. Självklart blir det cosmopolitan ändå :-) , är välkommen när som det passar er.

      Radera