söndag 28 augusti 2011

Då var helgen över för denna gång

Så fort helgen går när det är vardag igen.
I fredags var Ludvig helt slut på kvällen efter skolveckan och han somnade nog redan klockan nio och det är tidigt för hans del.
I lördags var vädret inte det bästa och rastlösheten kröp i kroppen innan lunch eftersom Ludvig hade vaknat innan sex så...det slutade med att hela familjen åkte iväg och veckohandlade. Det är något jag brukar sköta själv men det gick bra att ha hela familjen med sig.
På kvällen hade några av grannarna ordnat kräftskiva som vi var med på, tror vi var 13 hus som var bjudna och vi räknade till att det var tre hushåll som inte kom. Det tycker jag är grym uppslutning och det var supertrevligt. De hade satt upp tält som tur var med tanke på vädret och de hade dukat upp långbord och gjort så fint. Vi hade sen själv med vad vi ville äta och dricka under kvällen. För oss var det perfekt att ha det så nära hemmet för mormor&morfar och farmor&farfar var här och passade barnen men vi kunde gå in och hjälpa till vid duschning och nattning av Ludvig eftersom han har sina tvång.
Det är konstigt att trots att man bor så nära varandra så finns det ändå ett par stycken som man aldrig har lagt märke till eller har pratat med så detta var perfekt sätt att träffa sina närmsta grannar på.

Idag vaknade Ludvig strax innan sju men han nöjde sig med att ligga kvar i sängen och försöka prata. Tyvärr så har vi en svacka i talet igen, de annars så klara orden har blivit väldigt otydliga men vi hoppas bara att det är en formsvacka.
Vi hade planer på att åka över till Bakken i Danmark idag men vädret kändes inte så lockande. Efter lunch åkte vi hem en sväng till farmor&farfar och drack kaffe. Som vanligt var inte Ludvig intresserad av att äta eller dricka borta men han nöjde sig med att sitta en stund i fåtöljen.
När vi kom hem så testade jag att baka macarons, hasselnötsmacarons med nutella smörkräm. De blev riktigt farligt goda.

Till middag idag blev det Janssons Frestelse, fråga mig inte var jag fick det suget ifrån för det vet jag inte. Kanske det är så att jag längtar efter vintern eftersom jag inte är så glad för hösten :-), september går bra men oktober är ju en sådan fruktansvärt tråkig månad och vi närmar oss med stormsteg dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar