söndag 10 april 2011

Två premiärer för detta året

Igår hade vi två premiärer för året. Det första vi gjorde var att åka till Pildammsparken och mötte upp mormor&morfar för en fika på Margaretapaviljongen. Riktigt mysigt trots blåsten, det var inte så kallt där, vi hittade lite lä :-)



På kvällen så startade vi grillen, visst vi har grillat tre gånger tidigare i år men det har varit till lunch och på en liten grill. Igår var det premiär för stora grillen och det var så mumsigt. Grillad marinerad fläskfilé, halloumiost, paprika och zuccini och kokta nypotatis till det. Smakade riktig sommar.




2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Nu är vi hemma igen efter knappt 3 veckor i Florida! Det var härligt med 30 graders värme! Många intryck för barnen och många dagar på nöjesparkerna! Ett par födelsedagar fick vi även klarat av!
    Har precis uppdaterat mig på din blogg och jag ser att det är fullspäckat schema som vanligt! Gläder mig med de positiva stunderna och lider med dig/er i allt elände! Båda mina barn har också fått feber inatt och Winston kräktes imorse. De träffade sin kusin som har vattenkoppor, så nu väntar jag på det (mina barn har inte haft det än). Det är tänkt att vi ska hålla 2 kalas för Winston på lördag, men vi får väl se hur det blir med det! Jens är på väg till läkaren med Olivia nu eftersom hon varit sjuk i stort sett varje vecka sedan i september. Hoppas kunna få några svar där för som du vet finns det inget jobbigare än när barnen är sjuka! Tänker på dig!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera
  2. Gud, vilken härligt solig och skön dag ni verkar haft! Det är ju bara så grymt gott med grillat =) Skoj att se en bild med en gåendes Ludvig också. Hoppas det bara blir bättre och bättre med det så att han snart kan fara runt som en liten virvelvind. Hoppas ni får många fler bra dagar denna veckan! Kramar

    SvaraRadera