fredag 1 april 2011

Det svänger så snabbt

Ludvig har varit superduktig idag, han vaknade precis innan sex men han somnade visserligen inte förrän 22,45 men... När vi skulle köra till badet på Hab för att möta upp klassen så satte jag in Ludvig i bilen först och så skulle han själv sätta sig på plats, då tänkte jag att då hinner jag sätta in Nora i bilen men...då hör jag från baksätet och Ludvig, säkerhetsbältet och mycket riktigt, jag hade ju inte satt på honom säkerhetsbältet. Tur att han har koll på sin mamma :-) Han satt och lekte på sitt rum och efter en stund så sa han, har lekt och då betydde det att nu får det räcka, nu vill jag göra något annat. Efter lunch började han leka i soffan så som han brukar och då passade jag på att duka undan. Efter en stund så reste han sig upp och började gå så nätt genom vardagsrummet ( det gäller verkligen att ha koll på honom när han går själv för han vinglar lätt till och då faller han) och så efter mycket snurrande fram och tillbaka så hittade han trappan och han ville gå upp. Han började räkna (gör han varje gång nu igen) och när vi kom näst högst upp så tappade han sig i sin räkning och då var det kört. Världens utbrott blev det och det höll i sig nästan en timme, det gick inte att bryta för han var helt hysterisk. Så lätt tappar han fokus och så snabbt svänger det här hemma. Ett litet utbrott till det blev det sen under eftermiddagen men sen har det varit ganska lugnt. Ska väl inte ropa hej ännu, kvällen är inte slut för honom ännu :-) Imorgon ska jag ta lite egentid och träffa en vän från jobb, det ska bli supermysigt. Får åka och hälsa på farmor Gerda, hon har kommit in på ett korttidsboende så vi ska passa på att ta med Nora så hon får pigga upp henne lite. Ha en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar