lördag 28 maj 2011

Picknick

I onsdag så pratade Nora hela eftermiddagen om att vi inte fick glömma picknick på dagis och jag förstod ingenting och i torsdags hade jag så mycket annat i huvudet att jag glömde fråga personalen om jag hade missat något.
I fredags när Kristian och Nora kom hem från dagis sa han att Nora hade rätt, det hade varit picknick på dagis på torsdagen, drop-in picknick på sen eftermiddag/kväll. Mitt samvete gnagde duktigt, jag brukar ha koll på saker och jag brukar skriva upp i vår kalender om vad som ska hända men detta hade jag helt missat. Det stod i ett mejl vi hade fått men där var så mycket annan information så jag glömde det helt.

Idag fixade vi egen picknick och tog med oss till Folkets Park, Doris&Knäckebröderna skulle spela där. Nora tyckte det var jättespännande och mysigt. Ludvig tyckte väl att det var sådär, han blev mest rastlös, det gick bra så länge det var något att äta men till slut tröttnade han även på det. Det kom några leende från honom, om det var för att han kände igen musiken och förstod var vi var eller om det var något annat som passerade hans huvud kommer vi tyvärr aldrig att få svar på.

Nu ikväll så firade vi mamma/mormor som fyller år på tisdag. Eftersom det inte alltid fungerar att äta borta så valde vi att mamma fixade maten och så kom de hit och så åt vi här istället. Riktigt gott och så underbart skönt att slippa laga mat.

Imorgon kommer avlösaren och har Ludvig. Själv vet jag inte vad jag ska göra, kanske bara ta det lugnt. Kristian ska fortsätta måla vår gästtoalett så den blir färdig.

Ha en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

  1. Vilken tur att ni kunde styra upp med en reservpicnick, och dessutom med tillhörande underhållning =) Förstår att det gnager att du glömde första, men det är ju inte som att du har direkt lite att fundera på.

    Kram!

    SvaraRadera