onsdag 18 maj 2011

Thaimassage

Idag bestämde jag mig för att göra något åt min ganska slitna, trötta, stela kropp och inte minst nu eftersom jag fick sådan huvudvärk igår.
Läste i någon tidning om olika sorters massage och något som verkade bra var thaimassage. Sagt och gjort så sökte jag på nätet och hittade ett ställe ganska nära oss. Jag ringde dit och hade sån tur att det fanns ledigt redan idag.

Jag säger bara, FY KATTEN vad det gjorde ont och det ska bli spännande att se hur jag känner mig imorgon. Jag är glad att jag "bara" bokade en timme. Inte nog med bara en massör utan det kom in två stycken så medan den ena knådade de ömma skuldrorna och ryggen så tog den andra mina ben. Massören sa att jag var extremt stel i min kropp och bara när jag la mig ner och hon började känna på ryggen så sa det knak, knak och åter knak, hela vägen från nacke ner till svank så...ja det var nog på tiden att jag bokade. Jag har ganska hög smärtgräns men här var det nästan så tårarna kom. Jag lovade mig själv att inte vänta två år till nästa massage :-)

Jag frågade henne när hon tyckte att det var dags för nästa gång och hon bara log, undrar nog om jag vågar komma tillbaks :-). Hon tyckte att om jag har möjlighet bör jag nog ta en gång till i nästa vecka för att lossa upp spänningarna på riktigt, hon kunde inte få loss allt idag så det blir till att boka en tid till. Hur ont det än gjorde så gör jag gärna om det för jag vet ju att det bara kan bli bättre.

Två års bekymmer har satt sina spår på kroppen så nu är det dags att försöka göra sig av med dessa avskyvärda knutor.

2 kommentarer:

  1. Bra att du unnar dig lite avkoppling och tänker på din egen kropp. Oro sätter ju sig ofta i kroppen och det är så välgörande med massage. Jag har fått fot- och benmassage i Taiwan en gång och på flygplatsen i Bangkok en gång. I Taiwan kom tårarna! Men då hade jag också gått på sightseeing och shopping i värme i många timmar... I Bangkok var det bara skönt, efter flygningen. Vet inte om det är samma som din thaimassage, men hårdhänt var det och såååå välgörande. Skorna kändes som en storlek för stora efteråt.

    SvaraRadera
  2. Håller med! Det är som att föda barn; det gör ont när det pågår, men är så skönt när det är över

    SvaraRadera