måndag 30 maj 2011

Bra service, det gillar vi...

Förra helgen var vi och köpte nya sandaler till Ludvig. Eftersom hans fötter viker sig så är det svårt att hitta en bra och stabil sko, de bästa han har haft är ett par stövlar med dragkedja på sidan men de kan han ju inte ha året om.
Jag kan ju villigt medge att han inte är så samarbetsvillig när det gäller att mäta hans fötter så det fick ju bli lite sisådär. Samma mått som för ett år sen, frågan är ju när vi mätt fel :-)
Vi var i valet och kvalet vilken storlek vi skulle ta men tillslut bestämde vi oss för den större eftersom hans fötter håller på att "flyta" ut och bli bredare.
På måndagen fick han sina nya sandaler när han skulle till skolan, han gick väldigt dåligt i dem. De påpekade det på skolan att detta var nog inte de bästa skorna han har haft. Det stämde till fullo, det kändes som om den ena skon passade bättre än den andra så då började mina tankar om det kan vara så att det skiljer så mycket på hans fötter att vi behöver två helt olika storlekar på honom.
Letade som en galning för att hitta likadana sandaler i en storlek större och tänkte att då får han ha en av var. Tyvärr hittade jag inga...jag skulle sen visa morfar hans nya fina sandaler som vi tyvärr inte kunde använda och då ser jag skillnaden. Den ena var bra mycket större och vänder på dem och ser att vi har fått en av var...

Jag ringde till butiken och pratade med dem och de bad mig komma in med dem och de var så schyssta att vi fick rätt par, vi fick byta trots att han hade gått med dem. Det var lika mycket bådas fel, de hade gett oss fel och vi hade varit slarviga och inte tittat så vi hade fått rätt. Nu går han betydligt bättre :-). Bra service tycker jag.

Var inne på synoptik för ett tag sen och pratade om Ludvigs glasögon, det är knappast troligt att vi får ett nytt recept på nya glasögon till honom eftersom han inte ser så då är jag villig att köpa nya glasögon till honom om det går.
Tjejen jag pratade med sa bara att ta med ett par gamla så ska vi se vad vi kan göra.
Idag tog jag hans brytna brillor med mig in och hon tittade på dem och packade ner tre par bågar som jag fick ta med mig hem för att prova på honom. I eftermiddags åkte vi tillbaks och nu är två par nya brillor beställda till honom. Hon höll med mig, mår han bra av att ha glasögon så självklart ska han ha dem. Har han sen andra problem som gör att han drar mycket i dem så måste man väl ha överseende med det.
De mätte skärpan från de gamla glasen och sen fick faktiskt optikern mäta pupillavståndet på honom och när han gjorde det så spärrade Ludvig upp sina ögon och alla blev vi lika förvånade. Var det en reflex eftersom han visste att så gör man eller var ljuset så skarpt att det gick in i hans öga eller vad hände egentligen???

Så två goda gärningar av två butiker, det gillar jag. Service kallar jag det, tänk om alla kunde vara likadana, så mycket de hade tjänat på det.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att bli lite positivt överraskad? Glad att det finns lite justa människor (även om de är "främlingar") som kan lysa upp din dag!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Äntligen fungerar det! Har flera gånger försökt skicka en kommentar till dig men det har bara inte fungerat! Läst har jag dock gjort! Blev åter igen förbannad när jag läste om FSK! Fick själv brev igår från dem. Jag hade skickat in om VAB när Olivia hade vattkoppor, något jag aldrig gjort förut. Nu kom det brev och tydligen har jag skrivit ett datum fel och för att de ska vara säkra på att jag inte ljuger, vill de ha läkarintyg på att Olivia faktiskt hade vattkoppor! HUR SKA DET GÅ TILL????? Hon var ju sjuk i påskas!!!!!! Man kan inte annat än avsky den där myndigheten känner jag! Hoppas det går bättre för er!
    Det gläder mig dock att ni träffat på någon som förstod hur viktiga glasögonen är för Ludvig även om han inte har nån nytta av dem. De ger väl en känsla av trygghet för honom som är viktig att få!
    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera