tisdag 10 januari 2012

Första skoldagen för denna terminen

Då var första skoldagen för vårterminen avklarad. Kristian hann ge Ludvig sina tabletter imorse innan han körde till jobb, Ludvig var väl lite sur sen när jag tog över men vi löste det med bara några konflikter. Det var inga problem att få ner honom för trappan när det var dags att åka till skolan och han sken upp som en sol när han hoppade in i bilen.
Han hade vaknat innan fem och somnade något sent igår så han var ganska speedad imorse. Fick ett sms från läraren i förmiddags där det stod att det var livat i skolan :-)
Det hade gått bra idag, han hade varit uppe i varv från och till idag men det hade gått bra och det är det viktigaste.
När vi sen satte oss vid middagsbordet så tänkte han då inte ta några tabletter eller äta middag med mig, han ville ha pappa där. Jag tänkte att ja då får han väl vänta och äta till tre när Kristian kommer hem men jag försökte lite då och då, kl 14,20 tog han sin tablett och sen kunde han börja äta.
Både jag och Ludvig är födda i lejonets tecken, vi är ganska envisa båda två och det gäller bara att stå på sig :-)

Idag var det även Noras första dag på dagis, hon har oxå varit ledig lika länge som Ludvig. Jag frågade henne vad hon hade gjort idag och till svar fick jag snabbt, lekt med F. Inget oväntat svar kan jag lova.
Det måste ha varit jobbigt att vara på dagis för hon somnade snabbt efter att vi hade läst Askungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar