fredag 19 november 2010

En liten paus tänkte jag men...

I eftermiddags när Kristian hade kört till jobb och barnen lekte på sina rum så såg soffan så inbjudande ut så jag tänkte att där lägger jag mig en liten stund. Bara tanken fick bli nog, jag hann inte mer än landa på soffan förrän jag hör Ludvig, torka, torka bort, snor så jag går in och torkar hans torra näsa (ett tvång han har, att torka näsan o munnen) och sen går jag tillbaka till sköna soffan, hinner bara landa igen innan han säger, var är taket, taket borta så in och leta upp taket till ambulansen och tillbaka till soffan och när jag har lagt mig där för tredje gången och han kallar torka bort så struntade jag i den sköna soffan =)

I förmiddags var jag hos kuratorn och fick hjälp med lite papper och när barnen sen hade ätit lunch körde vi en sväng till Vellingeblomman och tittade på tomtarna.
Ludvig vill gärna att det händer saker, att vi kör runt och gör olika saker så det passade bra med en liten utflykt innan pappa började jobba.
Det går i ett rasande tempo här hemma nu med alla ord han säger och vilka meningar han får ihop.
Igår var psykologen här och satt med medan vi åt och därefter så reste sig Ludvig och började gå lite i vardagsrummet. Det var första gången hon såg det och blev så positivt överraskad och glad. Vilket framsteg!

Annars ser dagarna ganska likadana ut, stiger upp, äter, kämpar med träning av olika slag, leker, åker bil, tvång (många sådana nu och det är olika slags tvång), tjafsar osv. Vissa dagar är bättre humöret bättre och han är lugnare i sig själv och andra är det sämre. Sömnen är det detsamma med, vissa dagar fungerar den bra och andra inte alls så...vi tar varje dag som den kommer. Inga större planer och inga stora förväntningar.

Ikväll kommer mormor&morfar hit med mat till oss, Kristian jobbar kväll även idag. Sen är det en vecka till med kväll innan det blir någon vecka med dagsarbete. Ska bli skönt med lite omväxling.

Ha en skön helg och njut lite extra av fredagsmyset. Vi ska snart starta vårt fredagsmys, jag och barnen <3

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Visst är det tur vi har ställen som Vellinge blomman och alla deras olika utställningar! :-) Vi var där i förrgår när Olivia var på dagis. Det är mysigt att åka dit med ett barn i taget, ta sig tid att titta på vad han/hon vill se samt fika lite! Innan Jens åkte till båten gjorde jag samma sak med Olivia!

    Vad skönt att framstegen håller i sig, men vet ju inte riktigt om han plötsligt får för sig att sätta sig på tvären och vägra göra något! Skulle han göra det, vet du ju dock att han faktiskt kan och det bara är en tillfällighet att han inte vill! Kul att psykologen fick se det också!

    Jag är vrålförkyld och har feber, vilket betyder att det bara är en tidsfråga innan barnen också blir det, så det händer inte så mycket här denna helgen! Hoppas er helg blir mysigare!
    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera