söndag 20 februari 2011

Myshelg

Igår var det riktigt härligt att stiga upp, hög fin luft och solen började titta fram. Ludvig har en dålig vana, att vakna 3,38 men han håller sig i sängen och håller låda fram tills vi säger godmorgon och tar upp honom. Ibland kan han göra motstånd och vilja komma upp tidigare men...även om han är kvar i sängen är han otroligt högljudd så det är svårt att somna om.

Efter frukost och morgonbestyren frågade jag Nora om hon var sugen på att åka en sväng till stan och njuta av solen. Självklart ville hon det :-)
Kristian tyckte inte att det var lönt att åka dit med Ludvig så han tog honom med sig och åkte och mötte upp min bror nere på stranden och så gick de en runda där. Ludvig tycker det är så skönt att komma ut och han är jätteduktig på att gå med sin rullstol. Nu har vi varit och provat ut en rollator också, han nappade direkt på det och ville gå med den själv och det är positivt, tyvärr måste vi vara med och styra med tanke på synen.

Jag och Nora shoppade lite och sen mötte vi upp mormor&morfar för en god fika på ett konditori och sen gick vi en liten runda till innan vi åkte hem.

Idag körde jag och lämnade Nora på Arenan där hon mötte upp mormor&morfar för att se Disney on Ice. Det verkar som om hon var nöjd, hon har inte pratat jättemycket om det men hon sa att det var mysigt.
När jag hade hämtat henne så körde Kristian iväg med barnen så jag fick en lugn stund för att läsa. Har kommit lite back enligt mina planer men jag får väl göra en spurt och läsa lite extra när tillfälle ges.

Det har varit underbart skönt med sol, även om det är så kallt så blir jag så mycket piggare av solen. Jag hoppas det fortsätter med detta, mycket roligare att vara ute :-)

Denna veckan har vi inte så mycket inbokat, det är ju sportlov så...imorgon kommer avlösaren ett par timmar, likaså på tisdag, på fredag är det bad och sen kommer specialpedagogen annars får vi se om det dyker upp andra saker på vägen.

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

  1. Så härligt att Ludvig nappade på idéen med rullator! Den kanske kan hjälpa honom i att få lite mer frihet. Så skönt.

    Och härligt att ni haft en myshelg :)

    SvaraRadera