måndag 7 februari 2011

Vilken dag!







Nora hade inga problem med att lägga sig igår kväll, redan vid sex sa hon, nu kan jag gå och lägga mig. Allt för att det snabbt skulle bli morgon och hon ev skulle få gå till dagis :-), liten sötnos är vad hon är.
Hon vaknade tidigt och sa, nu ska vi hålla tummarna för att jag kan gå till mina kompisar. Efter frukost och närmre nio ringde jag till dagis för att kolla läget. Tre nya fall av vattenkoppor, visserligen på en annan avdelning (då hade vi tänkt skicka henne) men tyvärr så går det ena syskonet på Noras avdelning så chansen är ju stor att det barnet också kommer att få det.
Det är sån tur att Nora är så förstående och verkligen vet varför hon inte får utsättas för smittan men nu i eftermiddags så sa hon, men mamma vi glömde ju hålla tummarna.
När jag sen gick in och skulle begära föräldrapenning då har mitt ärende försvunnit så jag ringde upp Försäkringskassan och pratade in på min handläggares telefonsvarare. Hon ringde upp en stund senare, en supervänlig dam är det. Hon hade varit inne och kollat ärendet och då hade någon råkat avsluta ärendet efter förra utbetalningen. Hon lovade att öppna upp det igen och lägga in uppgifterna.

Jag har försökt kontakta läkaren för att höra hur mycket skada de tror att Ludvig tar om han utsätts för vattenkoppssmitta. Samtidigt tänkte jag ta upp det här med tvången för som jag skrev tidigare så mår ingen bra av detta. Kan säga att det tog 50 minuter att få ner honom till kvällsmaten. Skulle vi bära ner honom får vi ändå inte i honom någon mat för då blir han bara hysterisk. När han sen hade ätit klart så började han tvånga på vägen upp också och det har han inte gjort innan så...vart är vi på väg egentligen.
Ingen läkare har ringt än så länge så det blir till att fortsätta jaga imorgon.

Avlösaren kom hit i förmiddags så hon, Kristian och barnen körde iväg till ett lekland så de fick rasta av sig och då passade jag på att läsa lite och började skriva på inlämningsuppgiften. Det var riktigt skönt med nästan två timmars tystnad i huset.
Jag och Nora körde iväg och hälsade på farmor Gerda sen lagom till eftermiddagskaffet och imorgon ska Nora leka med grannflickan Linnea.

Nu ska jag fortsätta med min inlämningsuppgift och sen blir det soffan, gissar att ögonlocken faller innan jag lagt huvudet på kudden här i soffan :-) Vi är trötta, energin är slut, tålamodet är slut så om ni hittar det någonstans så var vänliga och lämna tillbaka det till oss, jag lovar att ni får hittelön :-)

Ha en skön vecka!

1 kommentar:

  1. Vännen,
    att ditt tålamod och din kraft är slut har jag full förståelse för! Jag vet hur jag känner det och då handlar det ändå "bara" om vanlig trots! Förstår att det känns tröstlöst många gånger och jag önskar jag kunde säga att det blir bättre! Känner flera barn som plågats av tvång och i alla dessa fall har det gått över, men jag har aldrig förstått vad det beror på. Vad händer i deras små söta hjärnor? I två av de fall jag känner fick de för sig att folk skulle dö om de inte gjorde vissa saker upprepade gånger, men jag vet inte varför. Det är inte helt ovanligt vad jag har förstått, men det gör det inte lättare att leva med för det! Skönt att du fick lite tid för dig själv och att de fick leka av sig lite! Folk har börjat fråga vad jag önskar mig i födelsedagspresent (jag ska ju dessvärre fylla 40 - gråt och snyft). Det enda jag kan komma på är en övernattning på Spa i Ystad! Vilken underbar tanke att bara få komma hemifrån och inte ha ansvar för något! Du kanske ska följa med? Låter som du skulle behöva det!
    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera