tisdag 22 februari 2011

Ska jag alltid äta sånt nu

Vi har börjat introducera olika maträtter nu eftersom vi har sett att han vill smaka annat nu än bara sina rösti, potatisbullar, kroketter, korv o köttbullar.

Igår åt han korv stroganoff och ris, i fredags åt han min hemmagjorda pizza som var ganska stark, ris och currysås så här går det framåt...
Idag till lunch serverade jag resterna från gårdagen, korv och ris. När han fick gaffeln i handen och han närmade sig munnen hade han redan hunnit lukta vad det var och då säger han, ska jag alltid äta sånt nu :-) Tror ni han åt det? Nej, inte en chans...det är tur att det finns reserv mat i frysen så snabbt fram med en bit fläskpannkaka, än så länge är det ett säkert kort, får se hur länge det är det.

Igår hämtade jag ut Ludvigs nya tabletter som ska hämma hans tvång. Det var inga roliga biverkningar på dem vill jag lova. Den vanligaste biverkningen var sömnsvårigheter...som om vi behöver det. Vi är inne i en fruktansvärd period igen, 3,38 är en magisk tid då han vaknar.
Om vi tittar på andra biverkningar han har fått av sina mediciner så är det inte precis de vanligaste han har fått så det hoppas vi väl här också. Kanske vi kan få ha det lugnt för en gångs skull och slippa biverkningar överhuvudtaget.




1 kommentar:

  1. Håller tummarna för er, att det inte blir några biverkningar över huvud taget. Vem vet, kanske de tom kan bidra till att han sover bättre - värre biverkningar har ju skett ;)

    Varma kramar

    SvaraRadera