lördag 4 december 2010

En bra dag idag!

Vi fick sovmorgon i morse, jag vaknade först och tyckte det var så otroligt tyst i huset och ljuset hade börjat komma så nätt, klockan var 7.30, men det dröjde inte länge förrän jag hörde tassande steg och där kom Nora. Någon minut senare så vaknade även Ludvig. Frukosten som bestod av en dubbel macka och ett halvt glas dricka tog honom 1,5 timme för att få i sig.
Jag bakade två saffranskakor, en för att ha hemma och en som jag skulle ha med mig till farmor Gerda. Detta hann jag med medan Ludvig kämpade med sin frukost.

Lunchen tog mer än 1,5 timme och då lyckades han få i sig två potatisbullar och en halv mugg dricka. Efteråt gick Ludvig och Kristian ut och åkte pulka medan jag och Nora åkte hem till farmor Gerda för att försöka pigga upp henne en stund. Hon blev glad över att se oss och även för en hembakad kaka och när Nora sen försökte ta sig upp i hennes knä så lyste ett leende upp på henne.
På vägen hem till henne så sa Nora, farmor Gerda är ensam och när jag sa att ja det är hon svarade hon med att farfar Johan blivit en ängel och var i molnen nu. Hon sitter allvarligt i bilen och tittar ut och säger, men...jag kan inte se honom där i molnen.



När vi kom hem hade Ludvig ätit mellanmål, en clementin och ett par pepparkakor och det tog bara ca 30 minuter.
Kvällsmaten, där var han så snabb att han chockade oss, vi hann inte ens duka av innan han var klar :-) Det tog knappt 40 minuter och då fick han i sig tre köttbullar, tre rösti och ett par godisbitar och en halv mugg dricka.
Efteråt så busade Kristian med barnen och Ludvig fick jaga Nora. Det verkade som om han uppskattade att busa med Nora. I förmiddags hörde vi bägge barnen skratta inne på Ludvigs rum och då var de nära varandra och busade utan att Ludvig bara puttade bort Nora <3

Det har varit en bra dag idag.
Nu är det bara nattning av barn kvar innan det är dags att sätta sig till ro i soffan med lite tända ljus på bordet och Så mycket bättre på tv.
Ha en skön lördagskväll och en trevlig andra advent imorgon!

3 kommentarer:

  1. Åh, men gulligaste Nora! Inte lätt att förstå det där men så fint tänkt av henne!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ni har haft en så bra dag!! Det glädjer mig!!

    Ja, tyvärr är det så att alla tjejer automatiskt blir bärare om de får sjukdomen av sin pappa...
    Men som du skriver, om man får den av sin mamma är det 50% risk...

    Ja, den här sjukdomen är verkligen fruktansvärd!!

    Jag beundrar er och framför allt Ludvig som kämpar så!!
    Stora kramar <3

    SvaraRadera
  3. Så skönt att ni hade en bra lördag och jag hoppas söndagen också blev en positiv överraskning! Vår helg var inte lika bra: en av barnens kusiner sov över här natten mellan fredag och lördag, men flickorna vaknade kl 3 på natten och vägrade somna om, så det blev en kort natt även för mig! Vi spenderade 2 timmar i pulkabacken, men med 3 trötta barn (Winston vaknade kl 5), blir det lätt mycket gnäll och tårar! På kvällen sen blev Olivia plötsligt sjuk: feber och vansinnigt förkyld, så det blev en hel dag inne igår! Ser inte bättre ut idag! Man blir lite låst när inte mannen heller är hemma men det är bara att gilla läget!

    Önskar er en skön vecka!
    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera