söndag 12 december 2010

Energin är slut

Har varit dålig på att uppdatera här de senaste dagarna men det känns som om min energi börjar sina.
I torsdagsmorgon så spökade min mage, säkert magkatarren som sa ifrån att nu är det dags att bromsa igen. På kvällen började jag få huvudvärk, jag som aldrig har ont i huvudet kände hur det dunkade. Tänkte att det säkert var för att jag hade hoppat över kaffet och knappt druckit något vatten. Fredagsmorgon startades med två huvudvärkstabletter och en kopp kaffe. Kände mig mycket bättre framåt eftermiddagen så vi tog på oss och körde hem en sväng till mormor&morfar. På kvällen var det Idol finalen och jag och Kristian tänkte äta något gott till det men vad händer då, mitt huvud börjar dunka och jag känner mig riktigt sjuk (utan feber, utan ont någonstans förutom huvudet). Det blev en kanna vatten och två värktabletter och så klarade jag mig igenom finalen :-)
På lördagsmorgon kände jag fortfarande av huvudvärken så jag bestämde mig för att åka till vårdcentralen för att höra vad de sa. Med tanke på att jag har en envis förkylning som inte vill ge med sig så misstänkte jag själv bihåleinflammation. Alla prover såg bra ut och läkaren misstänkte detsamma som mig själv, att det var bihåleinflammation så...fortsätta med värktabletter och fick ett nässpray som ska hjälpa till att lossa på det. Jag körde inom Mobilia för att hämta ut mitt nässpray, vad händer då där om inte att jag hamnar i en poliskontroll, de stod där och kollade körkort och alkotest :-) Denna gång behövde jag bara blåsa en gång, senast fick jag blåsa tre gånger :-) inte lätt att blåsa när man har dåliga lungor :-). När jag kom hem hade farmor&farfar kommit på besök så vi passade på att äta lite lunch med dem.
Kände mig piggare igår så på eftermiddagen packade vi in oss i bilen, tog med Ludvigs rullstol och så körde vi in till stan för att hälsa på tomten. Ludvig verkade nöjd där han satt i sin stol och när vi tog upp honom och han fick gå så var han lika nöjd då. Han var framme hos tomten och fick känna på hans luva och skägg och tomten skrev in vad han önskade sig i julklapp. Annat var det med Nora, hon var livrädd för tomten och vägrade gå fram och prata med honom :-) men pepparkakan hon fick av tomtemor, den kunde hon äta.

Idag kom mormor&morfar hit och åt lunch och sen gjorde jag och mormor de årliga arraksbollarna, 114 st blev det i år. Lite färre än vad som är tänkt men jag rullade dem nog lite större än jag brukar, ville bara bli av med degen för jag kände hur trött jag blev.
Förstår inte hur jag kan vara så trött, kan man verkligen bli så av en bihåleinflammation? Jag hoppas att det snart är över för jag behöver verkligen energin för att orka med bara det vanliga vardagslivet.
Nu ikväll var vi inbjudna till grannarna på lite mat, skönt att slippa laga middag. Det blev lite Jansson, köttbullar och korv, liten försmak på julen. Det jobbiga med att gå bort är att vi aldrig vet hur Ludvig kommer att reagera. Idag var det mycket skrik och bråk till en början men sen lugnade han ner sig och var lugn medan vi åt. Liten muta sen så vi kunde dricka en kopp kaffe blev det också. Mutan var pepparkakor :-)

Denna vecka är det ganska mycket inbokat så jag hoppas att jag får tillbaka min ork.
Så här ser vårt schema ut denna veckan.
Mån: Lucia firande på dagis 7,30, jag har ett samtal/intervju om Ludvig med försäkringskassan kl 10,00, bad på Hab kl 13,00 och sen börjar Kristian jobba 15,00
Tis: Hab med Ludvig kl 13,00 och då ska alla som jobbar med honom vara med för att de ska se hur de ska kunna lägga upp så att de jobbar på samma sätt och mot samma mål, så det är synenhet, psykolog och specialpedagog.
Ons: Psykologbesök med Ludvig
Tor: Ledigt som det ser ut nu
Fre:Psykologbesök med Ludvig, specialpedagog från skolan och vi ska på farfars begravning.
Sen väntar vi även på att de ska ringa från skolan för att vi ska se om vi kan boka in något möte och för att höra om det finns någon plats till Ludvig.
Det är tur att jag fortfarande är hemma med honom, hur skulle det funnits tid att jobba en sådan här vecka egentligen? Kristian jobbar kväll denna veckan men ska vara ledig på fredag, han har varit hemma ett tag nu, tog lite föräldraledigt med Nora men nu ska han jobba 1,5 vecka innan juluppehållet men det ska säkert gå bra.

Ha en bra vecka alla, har ni överskott i energi så skicka gärna över lite hit :-)

1 kommentar:

  1. Hoppas att du kryar på dig snart! Du behöver all energi till att orka med er vardag. Det är också extra jobbigt att vara sjuk när man inte får vara det i fred, tycker iaf jag.

    Veckan låter intensiv men flera spännande inslag som kan hjälpa till med praktiska kring Ludvigs vardag. Och begravning - så jobbigt.

    Sköt om dig Madde!

    Kram från Karin

    SvaraRadera