lördag 18 december 2010

Pepparkaksbak, bus och lek

I torsdags gick jag bort till dagis och hämtade Noras kompis Frida. När vi kom hem så började vi med att baka pepparkakor. Jag kommer ihåg när vi var små, när vi skulle baka pepparkakor och det alltid slutade med att mamma själv fick stå i köket och kavla, kavla och kavla :-) Det slutade likadant här, barnen försvann ganska snabbt så jag är glad att jag hade köpt färdig deg och ärligt ska jag säga att vi gillar Annas pepparkakor så det är överreklamerat att baka själv :-)
Flickorna lekte hur bra som helst och de var så glada över att ses.


Ludvig var på superbra humör denna dag, han leker mycket i sin snurrefåtölj eller som han själv har döpt den till skrubbeskrämmaren :-), fick ett grymt foto av honom i den.
Jag tog ner honom på golvet för att se om han ville leka där istället och då kom det sjukhus från hans mun så jag tog ner hans playmo sjukhus och direkt började han leta och snurrade huset tills han fann det han sökte, dörrarna så gubbarna kunde komma in (trots att hela huset är öppet på framsidan).
När tjejerna hade bakat färdigt tog vi ner Ludvig så han fick baka lite. Han fick först en bit deg för att känna och lukta på, han var lite skeptisk från början men sen fick han kavel och form och det kom ett litet leende från honom.




Hela dagen var bra ända tills kvällen kom, han ville inte alls komma till ro och sova. Klockan tre på natten somnade han till slut, inte ens hans insomningsmedicin hjälpte honom att komma till ro.
Det var en ganska trött mamma som steg upp innan sju fredagsmorgon.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag ni verkar ha haft! Så kul att Ludvig uppskattade pepparkaksbaket :) Hoppas att det går bättre med sömnen till i natt.

    Kramar!

    SvaraRadera