tisdag 7 december 2010

Tänk vad lite egentid kan göra

Kristian tog med sig bägge barnen till Hab och specialpedagogen idag så jag fick 1,5 timmes egentid här hemma. På den tiden hann jag koka klart tomtegröten (Noras namn på risgrynsgröt), vika en maskin tvätt, slänga i en maskin, beställa biljetter till Pippi on ice som kommer till Arenan i april, säga upp en prenumeration på en tidning, ta bort den lila duken o de lila ljusen för att lägga på rött istället i uterummet. När de sen kom hem så var lunchen färdig och framställd på bordet (den var färdig att bara värmas men...)
Det är så underbart skönt att få huset helt för sig själv om så bara för lite mer än en timme. Hög musik, idag blev det Så mycket bättre i högtalarna och sen kan man sätta fart och göra allt det som ska göras.

Ny energi fick jag i varje fall tills de kom hem igen.

Ludvig har ätit lite bättre idag, inte bra men bättre. Humöret har också varit bättre, han har varit gladare och mer aktiv. På Hab hade det gått hyfsat, inte riktigt samma energi som han brukar men han hade varit igång och han hade inte samlat på sig så mycket saliv som han har gjort tidigare, så där hade sväljeriet funkat någorlunda. Vi har inte fått några provsvar idag så vi väntar fortfarande.

I eftermiddags så var jag så rastlös så då satte jag igång och bakade två saffranskransar. De blev helt okej, inte så goda som jag trodde. Nästa gång vet jag att jag måste ha dubbelt upp av fyllningen :-)

1 kommentar:

  1. Ja, egentid är guld värd när man nästan aldrig har någon! Idag kommer min man hem från sjön efter 4 veckor och jag ser innerligt fram emot att kanske få lite egentid någon dag! Jag är så trött och då förstår jag att du är minst lika trött! Hur orkar man med när man aldrig får vila ut?
    Bättre tur nästa gång med baket....fast jag tror nog att de du gjorde blev bra, du är bara lite självkritisk!? ;-)

    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera