torsdag 16 juni 2011

Då var det sommarlov

Tänk så fort tiden går, det känns som om jag inte hinner med. Idag var det sista dagen i skolan för Ludvig, han har redan gått sin termin och det känns som om det var igår han började :-) men det var i mars om jag minns rätt.
Idag hade de varit ute och haft lite lekar och Ludvig hade klarat av att vara med ute, tyvärr så var han inte intresserad av varken fika eller frukt men det var väntat. Han fick ett jättefint foto med sig hem som de hade tagit idag, de hade verkligen lyckats fånga vår Ludvig, ska försöka scanna in det.

Fick reda på att de såg stora framsteg med Ludvig sen han började. Från första början så vägrade han sitta ner och ville bara gå omkring. Idag när jag hämtade satt han på golvet och höll på med klossar i olika former, han har klarat av att vara med på gymnastiken, både den lilla och den stora, han har varit med på en utflykt och det känns så skönt att höra att han har gjort framsteg.

Nu är det åtta veckors sommarlov och det firade vi idag med nybakade kanelbullar.
När vi gick hem från skolan så sa jag till honom, nu är det sommarlov Ludvig, nu är det semester och då säger han, seme, seme och jag tror han uppfattade att det var ledighet på gång och hans försök till att säga semester <3

Ikväll satt han och lekte på sitt rum och då reser han sig upp och försöker förflytta sig på sitt rum och när Kristian möter upp honom så säger han, toaletten, måste kissa. Hur grymt är inte det, att han faktiskt själv försökte hitta till toaletten.
Hoppas så att detta fortsätter så här, då kan sommaren bli riktigt bra.

1 kommentar:

  1. Vill bara önska Ludvig ett långt och härligt sommarlov! Säger som min gamla rektor gjorde när jag gick i skolan: "Solen skiner inte idag men det kommer den göra alla andra dagar"!
    Man kan ju alltid hoppas!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera