fredag 10 juni 2011

Det hände nått...

Igår var det en helt fantastisk dag, tänk om vi kunde ha alla dagar så.
Jag lämnade Nora på dagis och sen Ludvig på skolan, när jag kom hem så frågade grannen om jag hade tid för en fika och det passade bra för jag skulle äta frukost då :-) Det slutade med att hon satt här de två timmar som Ludvig var i skolan och jag tror att det är första gången på dessa månader som Ludvig varit i skolan då jag har suttit ner hela tiden utan att göra något. Det var riktigt skönt, kan nog bli en vana :-) eller kanske inte eftersom jag är så fruktansvärt rastlös.

Jag hämtade Ludvig på skolan kl 11 och så körde vi hem och åt lunch, därefter hände något med Ludvig. Han började prata oavbrutet, först och främst reste han sig från golvet och när jag ställde mig bakom honom så sa han, jag ska gå själv. Igår kom det faktiskt ett par hela meningar och det var länge sen det gjorde det. Han pratade mycket om sig själv i andra person, Ludvig kan, Ludvig ska osv. Det var mycket prat om att trycka på knappen, stor bagagelucka, Mitsubitsi Grandis, först Nora, sova egen säng, sprutor, sövas, semester, semester i Danmark och ja jag kommer inte ihåg allt han sa igår men det var en explosion av ord och det värmer mitt hjärta så mycket att det inte går att beskriva. Han skrattade och var så glad hela eftermiddagen och när han sen var på sitt rum och lekte reste han sig upp och tog sig fram till sitt bord och när Kristian kom fram till honom så sa han, nä inte bord, piano så Kristian ledde fram honom till pianot och pallen och där satte han sig och spelade (på sitt eget lilla sätt) och tog mikrofonen och försökte sig på lite sång. Hur underbart är det inte????
Tyvärr så var han så uppe i varv när han la sig så han somnade nog inte förrän vid 22,30 och sen vaknade han igen vid 5,15 och skrattade men han somnade om så vi fick väcka han strax efter 6 för att hinna med allt innan vi ska köra till skolan.

Idag har det kommit några ord, fler än vanligt men inte som igår. Han har spelat på sitt piano idag också och för varje ny sak han gör så känns det som om han är någorlunda tillfreds <3

1 kommentar:

  1. Heja Ludvig!! Jag tror det är sommarvärmen som ger honom ny motivation!

    SvaraRadera