onsdag 21 juli 2010

Då var vi framme på Öland!

Vi skulle inte få vår vagn förrän klockan tre så vi hade inte så bråttom på morgonen. Vid tio bestämde vi att vi skulle vara iväg och faktiskt så var vi klara tills dess, både med sista packningen i bilen och dammsugning i huset.
När vi nästan var i Lund så kom jag på att vi glömt Ludvigs ena medicin, Florinef som står i kylen. Det var bara att vända och köra hem igen och hämta dem. Där tappade vi lite tid så det var tur att vi var i god tid :-)

Med tanke på att Ludvig vaknade klockan tre inatt och inte somnade om så var han ganska slagen i bilen, han somnade ganska fort. Vi stannade i Karlshamn och åt lunch och sen körde vi vidare.
Vi var framme strax efter tre och fick vår villavagn och wow den var superfin. Lite små sovrum men allrummet och matplatsen var perfekt. Så underbart att kunna lägga barnen och ändå kunna sitta uppe utan att störa dem.
Lagom till vi hade tagit in våra saker och börjat packa upp kom en riktig regnskur men som tur var så var den snabbt över och vi kunde grilla senare på kvällen. Efter maten gick vi en runda men som vanligt så orkade inte Ludvig att gå, han kan inte stå stilla, han kan inte gå, han kan inte det eller det...Frågan är om det är viljan eller om det är obehagligt att gå när han inte ser trots att vi håller i honom. Sen att han inte sover om nätterna heller gör säkert sitt, faktiskt så natten till igår så sov han hela natten förutom att han vaknade en gång och ville ha täcke på sig.
Ringde faktiskt till dagvården i Malmö och pratade med dem och hörde om de kunde kontakta vår neurolog som har semester till nästa vecka, om de kan lägga ett meddelande till honom att han ska kontakta oss. Måste ha klart i Ludvigs sömn, han måste ju sova och inte bara han, även jag. Kristian har den fina förmågan att kunna sova trots att Ludvig ligger och pratar och skrattar för sig själv men jag kan inte det utan när han är vaken då är även jag vaken så jag känner att både min kropp och huvud skriker efter sömn.

Ska se om jag kan lägga in lite bilder från campingen imorgon. Vi håller tummarna för fint väder så vi kan vara ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar