torsdag 29 juli 2010

Nu är det dags att dansa disco

Ludvig vaknade vid fyra inatt och när jag kom in till honom så sa han, är det morgon nu? Jag svarade att nej det är fortfarande natt och han la sig ner igen. Efter en stund hör jag hur han skrattar och pratar och efter ytterligare en stund så står han och kallar och när jag kommer in till honom så står han på golvet och när jag säger att det är natt så säger han, nu ska vi dansa disco. Hmm, kanske rätt tidpunkt för de som gillar att vara ute och festa men knappast för en femåring eller :-)
Ja sa igen att det är natt och han svarar med, hokus pokus det är morgon, nu är jag pigg och vill inte sova. Vad svarar man? Jag svarade hokus pokus det är natt :-)
Klockan sex var det inte lönt att försöka mer, jag fattar inte varför han inte sover. Han måste ju vara dödstrött men icke att han kan sova. Inte heller så har läkaren ringt, han har säkert massor att göra nu efter hans semester.

Idag kom farbror och kusinerna på besök och Ludvig hann inte mer än ner förrän han sa, nu är det fest så nu ska vi dansa disco :-) Han är väldigt insnöad på disco nu men det är skönt för han visar många positiva sidor nu på återhämtning.
Han har skrikit ganska mycket idag så den ena gången när jag gick in på hans rum när han kallade så sa jag att man behöver inte skrika och han nappade direkt och svarade mig, men nu skrek jag inte. Så då är min fråga, hör han allt vi säger och spelar oss bara spratt med att låtsas att inte höra eller var det så att han hörde detta eftersom det bara var han och jag i rummet och han var inställd på att jag skulle prata med honom?
Nu börjar det komma andra frågor hos oss, de avlöser verkligen varandra.

Nora var helt slut idag så när klockan var innan sju så sa hon, jag är trött och jag lovar er att hon inte självmant vill lägga sig annars men hon fick lägga sig och somnade innan sju. Ludvig hamnade också i säng innan sju men han ligger fortfarande och pratar och skrattar i sin säng och klockan är snart åtta. Undrar var han får sin energi ifrån, tänk om han kunde lägga den lite på annat också än att bara tvinga sig att hålla sig vaken.
Vi håller tummarna för att det bara är trötthet hos Nora så att hon inte håller på att bli sjuk nu inför Legolandsresan på lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar