måndag 5 juli 2010

En vecka kvar till semester...

Kan man längta efter semester trots att vi är/har varit hemma så mycket som vi har det senaste året?
Ludvig tjatar om semester, tråkigt nog kan vi inte få fram vad det är med semestern han längtar efter eller vad han tror att vi ska göra på semestern. Får försöka luska nu under veckan för att sen ev kunna uppfylla hans förväntningar.

I morse lämnade vi Nora på dagis vid halv nio och sen körde jag och Ludvig hem till farmor där han skulle vara medan jag åkte till vårdcentralen och lämnade mina prover. På vårdcentralen mötte jag mamma, hon råkade trampa i en kaninhåla på stranden i lördags så hennes fot var inte så fin så idag var hon och visade upp den. Mycket riktigt så var hon tvungen att röntga den så jag körde henne dit innan jag åkte till Ludvig och farmor.
När vi kom hem från farmor så ville Ludvig bada lite så jag tog fram badkläderna och så sa jag till att han kunde börja ta av sig. Jag gick iväg för att hämta något och så hörde jag hur han flinade i uterummet, han satt och drog i sina tår :-) Nästa gång jag kom ut hade han fått av sig både skor, strumpor, shorts och kalingar. Grymt imponerad blev jag eftersom han bara brukar ta av eller på sig vid övervakning och när man säger till vad han ska göra.

Efter badet så satt han och lekte först en stund här nere och sen satt han en timme i soffan däruppe och lekte doktor med nallarna.
Så idag har han varit jätteduktig på att vara själv i stunder. Vet inte om det har med att här är tyst och lugnt i huset när Nora är på dagis.
Han har pratat om att huset är gammalt idag också och att vi ska flytta för detta huset bara snurrar. Jag har sagt till honom idag också att det inte är huset utan hans huvud men han bara säger hokus pokus borta, vad han nu menar med det, om det är min information han försöker trolla bort :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar