söndag 18 juli 2010

Helgens aktiviteter!

I fredags tog vi en snabb visit på stranden men Ludvig var rastlös och tyckte inte det var kul, inte ens att bada så vi åkte hem efter en och en halv timme.
Svärfar kom hit en sväng och höll oss sällskap i den varma trädgården. På kvällen var det tänkt att jag skulle gå in en sväng till grannen men maken ville att jag skulle vänta till barnen lagt sig så det slutade med att hela grann familjen kom in till oss istället och grillade, det var ganska mysigt det också :-)

Igår bjöds det inte på så jättefint väder så jag och Nora körde till Mobilia och hämtade ut mer allergi mediciner och sen efter lunch tog vi mormor och morfar med oss och körde till halloncaféet utanför Vellinge. Tyvärr är Ludvig inne i en grym 6 års trots blandat med försenad tre års trots och har svårt att sitta still och om han då inte får som han vill så skriks det eller så måste han bajsa så fikat blev en väldig snabb historia och sen gick vi mest runt och tittade på hallonodlingarna. Kunde ha varit en riktigt mysig stund men tyvärr så blev den mest stressad men jag rekommenderar verkligen det stället om ni är glada för söta och goda hallonkakor :-)
På kvällen skulle vi egentligen ha grillat men ingen orkade ta tag i matplaneringen så det blev Sushi till mig, Kristian och morbror och Kinamat till mormor och morfar. Barnen fick mat som vi fixade till här hemma. När barnen hade gått och lagt sig och det började bli lite kyligare där ute så tog vi några omgångar med bowling på Nintendo Wii, ganska roligt att spela med en bunt dåliga förlorare :-) Mormor vinner stort, hon har ingen aning om hur och jag kan intyga om att hon inte är lika duktig på riktig bowling (förlåt mormor :-) )

Idag har lillskruttan (Nora) varit på sitt första barnkalas, uppspelt som bara den innan hon kom dit men väldigt reserverad när vi väl kom på plats men det löste sig snabbt och hon kom in i leken. Jättekul verkade barnen att ha och Nora var mer än nöjd när vi gick hem. Ludvig har tagit det lugnt hela dagen och farfar kom på besök medan vi var på kalaset.
I eftermiddags tog jag med mig Nora och handlade inbjudningskort till Ludvigs kommande barnkalas och sen körde vi hem till min farmor och farfar för att hälsa på en kort stund, mormor och morfar var också där.
Hem och började förbereda maten och sen satte vi igång grillen och nu när jag satte mig här så börjar jag undra var denna vecka och helg har tagit vägen.

Ludvig har börjat med något nytt igår och idag, han leker superhjälte och tror han kan flyga. Börjar undra vad där är i hans mediciner, har den som vi har slutat med nu varit så dämpande att han inte har svävat så innan som han gör nu??? Roligt verkar han ha, skrattar när ingen annan skrattar så...

Nu ska jag avsluta vid datorn för kvällen och umgås lite med maken!
Ha en skön vecka och dansa mycket soldans så vi får tillbaka vår sol så vi kan åka och bada :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar