tisdag 13 juli 2010

Så mycket man kan få gjort när inte solen lyser...

Idag vaknade vi och ingen sol lyste, regnet det föll så nätt istället.
Efter frukost och kläder så började vi röja lite i vår klädkammare, fick sorterat ut en del som skulle kastas så att vi skulle kunna fylla på nytt skräp där :-)
Vi lastade bilen och sen körde vi till tippen och kastade skräpet. På vägen hem så tänkte vi ta en fika någonstans eftersom vi hade varit hemma hela förmiddagen. Det blev Svågertorp, antingen Ikea där det är bra priser eller på Espresso House på Ilva med dyra priser :-) Ikea blev det men tänk, det var mer än vi som tänkte på billig fika en regnig dag :-) Det är i dessa läge det är bra med parkeringstillståndet, då kunde vi parkera nära ingången så Ludvig slapp gå så långt.

När vi kom hem så började vi montera ner Ludvigs säng och så bytte vi sängar mellan Nora och Ludvig. Ludvig fick tillbaka sin växa säng och Nora fick Ludvigs höga säng. När vi hade satt in sängen till Ludvig och han klättrade i den så sa han, den sängen ville Nora bara låna.
Nu sover båda barnen i sina "nya" sängar så nu ska jag äntligen få tillbaka min säng.

Nu ikväll så kom våra grannar in på en fika, vi har sagt länge att vi skulle ta en fika och de bjöd in oss men då hade vi börjat natta barnen så det blev bättre att de kom in. Det är inte de grannar som vi vanligtvis umgås med utan de som bor vägg i vägg med oss. Riktigt trevligt var det, alltid kul med nya människor.

Imorgon får det nog bli stranden om vädret tillåter.

1 kommentar:

  1. Ja, tänk att man kunde njuta så av en "dassig" dag! Kan tänka mig att det var mycket folk på IKEA igår! Olivia fyllde år i lördags och vi hade 2 kalas samma dag. Igår gick musten ur mig fullständigt och det kändes som jag inte sovit på 3 veckor, så jag fick inte gjort någonting! Hade tänkt baka vaniljbullar, men orkade bara inte! Sitter nu och överväger om jag ska göra det denna morgon istället innan det blir för varmt....har inte bestämt mig än! ;-

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera