torsdag 22 juli 2010

E de klokt? Tycker jag det e klokt???

Vad än Ludvig gör för tillfället så är den ständiga kommentaren, E de klokt, tycker jag att det e klokt? När han står o han säger, jag kan inte stå still, tycker jag att det e klokt, när han sitter o han säger, jag kan inte bara sitta här, tycker jag att det e klokt? Går det inte så fort som han vill så börjar han skrika för full hals. Det är många som har tittat långt på oss under dessa dagar, tänk om vi hade fått betalt för varje blick, tänk så rika vi hade blivit :-) Min inställning är, låt folk titta för ingen vet vad han har genomgått.
Ibland vill man bara skrika, ditt beteende är inte klokt men om jag tänker efter så kan han inte hjälpa sitt beteende i många fall, det är det elaka sjukan som gjort honom så som han är nu.
Det är stor skillnad på honom idag och så som han var för ett år sedan och det är dumt att titta tillbaka på de tidigare fem åren men automatiskt så gör vi det lite då och då och det gör ont.

Idag har vi i varje fall försökt göra lite saker för att båda barnen ska få ut något av semestern. Det är inte lätt att vara båda till lags med tanke på att de har helt olika behov.
I förmiddags gick vi ner till stranden, tyvärr är här ingen jättefin strand och ingen speciell sandstrand. Det finns två bryggor som man kan gå ut på men de funkar inte för Ludvigs skull så Kristian tog ut honom från strandkanten och det var väldigt långgrunt.
Efter strandbesöket så gick vi upp till lekplatsen där barnen fick hoppa på stora luftkuddar, här finns en liten och en lite större. Ludvig hoppade med Kristian och Ludvig verkade ha hur kul som helst.
Efter lunch körde vi in en sväng till Färjestaden och ett köpcentra där. Det blev inte någon lång shoppingstund med tanke på att barnen inte har det som så stor hobby :-) Fick i varje fall handlat lite mat med oss tillbaka.

Gick ner en sväng till havet igen på eftermiddagen och sen gick vi och handlade färska räkor från Göteborg, det kommer en fiskbil hit varje torsdag under högsäsong.
När barnen har lagt sig så ska vi sätta oss där ute och njuta av färska räkor, aioli och vitlöksbröd och känna på lite semesterliv :-) De e klokt, tycker vi :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar